Fy tusan

säger jag bara om denna vinter, som aldrig tycks ta slut. Då tycker man att det börjar bli ett litet litet hopp om en kommande vår. Det börjar töa i alla fall lite. sen blir det ett riktigt snöoväder IGEN! Igår var det för jäkligt. Så mycket som har blivit förstört på grund av all snö. I går rasade taket på gamla ridhuset hos Mjölby Hästcentrum. Så hemskt,  men tur i all bedrövelsen är att ingen kom till skada, varken människor eller djur.
Tyvärr blir ju tävlingen där i helgen, inställd. Lina som var så taggad! Men, men, det är världsligt. Värre grejor har hänt.
Idag börjar jag sent, men har varit uppe och gett hästarna käk, satt på en tvättmaskin, ätit frukost och ska alldeles snart ut på en promenad. Eftersom vi blev insnöade igår kväll så kunde inte tidningsbudet köra in här imorse, och då tänkte jag gå ner till stora vägen och hämta tidningarna, som han hängt där. Nu kom Peter och plogade vägen precis, så övriga familjen har tagit sig ut. Får se hur det ser ut på vägen när det är dags för mig att åka iväg. Har förberett K på att jag ev. kommer senare. Har planering på fm, så jag får väl jobba lite hemma om det skulle bli att jag får ringa om mer plogning.

Vi kom alltså inte iväg till ridhuset med Bozetti igår, som ni förstår. Men man är ju van vid detta nu. Varannan eller var tredje dag lyckas man hålla igång hästen pga vädret eller något annat. Men, men.
Nu finns det i alla fall fler som hatar (eller åtminstone är trötta på) vinter...

Ha en bra j-a vinterdag!

Kommentarer
Postat av: Ida

Mmmm..lite tröttsamt detta! Vi tar oss tyvärr inte ut med hästtransporten. Vet ej heller när han som plogar kommer ut så vi får hålla oss beskedligt på snömattan. Ha det!

2010-03-02 @ 09:03:16
URL: http://zinmyheart.bloggargratis.se
Postat av: Maria G

Ja visst är det ledsamt med detta väder, tänk så skönt det ska bli med VÅR!!

Maria

2010-03-02 @ 20:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0