Sköna söndag

Idag sov jag till strax efter 8. Härligt! Sen fick man sätta lite fart. Klockan 10 började vi träningarna hos Pernilla. Tre lektioner och sex ekipage. Tyckte alla red bra, och hästarna gick riktigt bra. Efter träningen, åkte Lina och jag ner med Bozetti till ridhuset i mjölby. Hon skötte sig jättebra. Lugn och fin hela tiden. Som vanligt jätteframåt, men det är ju bra, så länge hon inte busar, hoppar och skuttar. Vi var riktigt nöjda med henne.
När vi kom hem klippte vi Cindy, som har satt en enorm päls. Snacka om att det var mycket hår på golvet sen. En hel skottkärra full. Jag tror Cindy tyckte det var skönt att bli av med så mycket päls. Hon stod nästan och sov när vi klippte henne.
Per hade gjort Grönpepparbiffar, sås och potatis, som vi åt till kvällsmat. Mums! Han gör världens godaste färsbiffar.
Imorgon är det måndag och arbetsdag igen. Måndag betyder oxå ridlektion för mig. Spännande att se vilken häst man får rida. Tror inte jag får Dalle igen, för nu har jag haft honom tre gånger, egentligen två, eftersom jag inte var en gång, men jag tror att Jossan räknar tre veckor, oavsett om man ridit alla tre. Får se hur det blir, men jag tar gärna Dalle en gång till.
Nej nu ska jag mysa med familjen framför tv:n lite. Ha det bra........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0