Tisdag 31 mars

På jobbet har vi satt igång med värsta pysselstugan med barnen. Det är så kul. Tänk att man kan tycka om sitt jobb så mycket.... Vad härligt det är ibland va´.
Vi gör påskkort, och en söt liten kyckling av papper och tandpetare. tidigare har vi gjort gipstuppar. Ska se om jag kan få in lite bilder på vad vi gjort.
Vi ska försöka sälja lite kort i personalrummet, och även baka och sälja fika där oxå. Ska försöka få in lite pengar tills vi ska på läger med barnen i sommar. kanske kan vi få in så vi kan åka tåg. Vi ska till Furuvik, utanför Tranås. Kommer bli superkul.
När jag kom från jobbet, var vi ute en sväng med Bosse i blåsten. Det är verkligen blandade känslor man har för denna blåst. det är jättebra att det blåser och är milt väder, för då torkar det fort i backen. men det är inte kul om man ska rida ut med en laddad unghäst. Ensilageplast som fladdrar, och andra saker som skramlar och låter. men det gick bra. Prinsessan skötte sig riktigt bra. Det blev en sväng i skritt och trav. Imorgon tar vi det lugnt och på torsdag är det Mjölby igen.
Åhh, vad jag längtar efter ordentlig vår. Tror att jag ska köpa lite blommor och plantera i helgen. Då får man ännu mer vårkänsla, tycker jag. Så ska jag ta fram min fina påskhare, jag fick av syster yster för två år sedan.
Visst är den läcker:

                                   

Får nog bli lite påskliljor i den, i år oxå.

Nej nu snarkar övriga familjen, så jag ska oxå ta och hoppa i säng.....
Kram Betty

Kommentarer
Postat av: sanna

jaa, det är ju sant iochförsig, men mina nerver har en tendens till att bli väldigt negativa, hehe.

2009-03-31 @ 22:28:26
URL: http://indeeed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0