Veckostart

Jaha, så var veckan igång då. Idag har vi ansiktsmålat barnen på jobbet. Det är så kul, och barnen blir så nöjda.
Slutade fyra idag, och då blev det järnet hem (hämtade Lina vid skolan först), för vi skulle hinna ut med Bosse innan det blev mörkt. Det funkade! Det skymde på lite grann, när vi var på hemväg bara. Bosse var på hugget idag. Hon är riktigt framåt nu. Dels har hon ju fått mer muskler och bättre kondition. Hon har riktigt mycket motor, kan jag lova. Och tycker det är såå roligt att bli riden. Visserligen skrittar vi ju mest, eftersom det är lite hårt på vägarna, men när vi travar ligger hon på rejält.  Lina tyckte hon kändes så lydig. Fast hon låg på så mycket, kunde Lina få tillbaka henne i balans med bibehållen rytm och takt, nästan bara genom att räta upp sig och krama tygeln lätt. Det såg så fint ut. Även att hon är så framåt, vet hon så väl hur man ska uppföra sig när man blir riden. Skönt, tycker jag.
Imorgon ska Bosse vila, för Lina jobbar hos oss till starx efter fem, för vi fritidspedagoger har en egen studiedag.
På kvällen kommer både Benke, mamma, Roger och Sandra hit på mat  kl. 18. Tror det får bli taco då. Hoppas att alla kommer, för mamma hade ramlat och slagit sig rejält över ögat idag. Lillasyster hade visst varit där och tejpat ihop henne. Usch, vad orolig jag blir! Hon låg när jag ringde till henne. Bara det inte blir något mer av det.
Ikväll blev det lax, potatis och romsås till käk. Riven vitkål och morötter, och kokta ärtor och morötter till det oxå. Jag älskar lax. Hon, som inte äter något som levt i vatten (Lina), köpte vi en pizza åt. Hon var oxå nöjd!
Nej nu ska jag kila i säng.
Godnatt på er därute
/Betty

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ja, tydligen har han det, inte så mycket men jag vill ju inte gör det värre..

Den andra är tydligen kortare och ligger inte just där, och med ett kort schabrak så fungerade det som nödlösning just igår, men nu får vi försöka hitta på nå nytt att göra med han, promenader i skogen kanske, haha.

2009-02-03 @ 08:13:20
URL: http://indeeed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0