Om tvätt och fleecetäcken

Slutade tidigt idag, och åkte direkt hem och tog in hästarna. Det har ju regnat i princip hela dagen, så deras täcken var jätteblöta. Men det är bra täcken, för hästarna var torra under. Sen in och tog tag i tvätthögen. Förutom att jag tvättade två maskiner med "vanlig" tvätt, tvättade jag Kalles gröna fleecetäcke oxå.
På tal om fleecetäcke, har Bosse haft sönder ett, så Lina tänkte kolla på Hööks idag efter ett nytt. Då ringde mamma på förmiddagen och sa att de var i Ullared, och undrade om det var något vi behövde. Gissa!! Ett fleecetäcke, E-vitamin, B-vitamin m.m, svarade jag. Så hon köpte en massa till oss. Helt underbart! Fleecetäcke för bara 80 kronor. Perfekt att ha i stallet. Visserligen blev det ett lila, men vad gör det. Bra att ha ett extra. Det fanns visst bara mintgrönt och lila. Ska hämta det imorgon, så då får vi prova och ta lite kort.
Sen hade mamma, Roger och Hanna fortsatt ner till Sandra för att kolla bebisen.
Imorgon bär det av till Mjölby med Bosse, för då är det löshoppning. Ska bli kul!
Ikväll har jag provat på att dekorera ljus, med stämpelmotiv. Blev riktigt snyggt, faktiskt. Ska göra mer imorgon, och julkort. Massor av julkort!!! Har bara gjort ett par stycken, och behöver många själv.
Har precis lämnat soffan, där jag suttit och slötittat på "På spåret", som jag gillar att se.
Ska kolla av min bloggrunda nu. Ha det.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0