Mopedfärd och golf

Som ni redan vet, åkte jag moped hem från jobbet igår. Eftersom det var fredag, och vi hade planeringsmöte på eftermiddagen, var alla ursnabba iväg från jobbet. Det tyckte jag var bra, eftersom det inte fanns någon kvar, som kunde föreviga mig med hjälm på huvudet, och en moped mellan benen. Så någon bild här, på det hela, kommer alltså inte:).
Men jag kan ju berätta att det gick bra hela vägen hem. Lina hjälpte mig att starta den, och sen klarade jag mig finfint. Lite bekymrad blev jag vid första korsningen, när jag skulle svänga höger. Tänkte först: jag räcker väl ut handen, men sen fick jag en snabb inre syn av att jag sett Lina använda blinkers. Hjälp, var sitter den, hann jag tänka, men det fanns ju inte så många knappar att välja på, så det fixade jag lätt till. Kändes nästan som överkurs med blinkers på moppe. Jag som kört Puch Dakota (omlackad till svart och med moppeskinn) på tidigt åttiotal, klarade mig galant med att räcka ut handen. Då fanns ingen blinkers. Men väl trimning......

När jag väl kom hem igår, hängde jag med Per till golfbanan, hör och häpna.  Först fick jag slå på driving ranchen, både med järn 8 (gick hyfsat) och drivern ( inte i närheten av hyfsat). Sen puttade vi lite, och då insåg jag att man måste nog träna väldigt mycket precison, och framför allt putta med stor känsla, och inte bara styrka :).
Sen gick vi ut på banan. Jag fick slå ut en egen boll på bana 2. Banans par var 4. Inte för att jag fattar egentligen vad som menas (Per HAR förklarat, men jag fattar inte ändå). Skitsamma! Per använde totalt 5 slag för att få bollen i hålet. Jag tappade räkningen, men jag använde MINST 10 för att komma upp på greenen ( området runt hålet som har det kortaste gräset), och sen puttade jag nog 4-5 slag, så jag kan nog inte spela på någon tour i år, eller nästa år heller. Och då kan det kvitta, tycker jag. Ska man göra nå`t, ska man göra`t ordentligt :).
Nej, allvarligt talat, det var riktigt kul. 
I går fick vi inbjudan till Patrik och Gunnels bröllop 13/9. Samma dag som DM idressyr för ponny. Hmm? Vi vill ju jättegärna vara med på deras DAG, så nu ska jag fixa och trixa lite, så Lina kan vara med på DM ändå. Ska ringa Sissi om boxar osv. Gulliga Lotta W ringde i går, och när hon hörde dilemmat, erbjöd hon sig att hjälpa Lina så gott hon kan ( Maja ska ju dit oxå). Gulle dig! Malin sa idag att hon nog oxå kunde hjälpa till. Fantastiska vänner man har. Kram på er! 

Idag har jag varit och handlat, eftersom det ekade lite både i kyl och frys. Tvättat lite och städat,  Pratat en lång stund med Kicki H (vi ses ju bara varje dag på jobbet).  I kväll kom mamma och Roger förbi på hemväg från Göteborg och Ullared. Jag hade ringt och sagt att de kunde stanna här och käka på hemvägen. Fläskfilé gryta med ris och sallad. Till det lite gott rödvin. Därefter kaffe och chokladkaka. Smaskens! Mamma hade handlat lite åt oss, som jag bett om. Ett regntäcke, liniment, deo stick och dagkräm.

Har haft strul med min kamera, men det är fixat nu, så i morgon kommer det nog lite mer bilder. Nu ska jag kolla TV.
Kram på er allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0