Hej igen!

Som ni märkt har jag inte uppdaterat på ett rejält tag, men jag har inte haft varken ork, tid eller lust. Har varit mycket under hösten, både på jobbet och annat runt omkring.
Det roligaste är att Lina fått tag på en lägenhet i Mjölby, som hon köpt och flyttat in i. Det är en tvårummare, som är jättetrevlig. Riktigt fräsch och hon kunde flytta in direkt, utan att behöva renovera. Det är egentligen kökjet som hon vill göra om, för det är skjutluckor, som är blåmålade, men det är så fräscht, så det är inte akut. det får hon göra när hon bott in sig och vet hur hon vill ha det.

Allt är bara bra med våra hästar. Fixan har fått en liten vila och är under igångsättning nu. Bosse har blivit så lugn och man kan ana att hon börjar bli lite rund om magen. Det har snart gått 5 månader på hennes dräktighet. Kalle, som blir 20 år efter nyår, är som vanligt en liten surgubbe emellanåt, som ändå älskar att bli ompysslad.

Själv har jag under hösten, fått problem med mitt vänstra knä (som jag opererade 1984), och efter läkarbesök och röntgen, är det konstaterat att jag har förkalkning i meniskerna och i ledbrosket, så den 4 januari ska jag till ortopeden, och se vad de kan göra åt det. Någonting, hoppas jag, för i nuläget finns inte i min fantasi ens, att kunna rida. Har problem med att gå uppför i trappor och i uppförslut. Men det löser sig säkert.

Julen har förflutit lugnt och skönt, med sedvanligt julfirande hos Sussie och Johan på julafton. Det var fantastiskt att se deras nya hus, som nu i stort sett är helt färdigt. Det är alldeles underbart fint!
Mycket god mat, och massa fina julklappar blev det.

På juldagen var vi hos svärmor och svärfar och hade lite julfirande. Där blev det fika och mer julklappar.

Igår åkte jag med Lina och Fredrik till Linköping på rea. En tv inhandlades till Lina, ett par vinterkängor till mig, och så lite smågrejor oxå, förstås.

Idag har jag passat på att rensa undan i en garderob här hemma, och förberett en grej till nyårsafton. tyvärr kan jag inte avslöja vad, eftersom jag vet att några av gästerna är här inne och läser.

Däremot kan jag bjuda på bilder på de julkort jag gjort i år. har lovat mig själv att ta mig tid att pyssla lite mer under 2012, än vad jag hunnit detta år. Får se hur det går, jag som ska bli med föl och så...

Nåja, här är några av julkorten jag skickat:

   

   

   

   

   

   

   

   

  

Ja, det var årets skörd av egentillverkade julkort.

Nu ska jag ta en fika. Hej då så länge!


Kommentarer
Postat av: Helen

Oj vad jag blev lång i ansiktet när jag gick in här, en uppdatering!! Riktigt kul. Fortsätt i den stilen. Pussa Bosse från mig och Gott Nytt År på Er alla. Kram

2011-12-29 @ 20:27:46
Postat av: Betty

Ja, helen, nu får jag skärpa mig med uppdateringar här. Har blivit påhejad av flera som läser här, att starta skriva igen, så jag lyder...

Lovar pussa Bosse imorgon från dig. Det är det bästa hon vet, att pussas med mig...

Gott Nytt År till er oxå! Kram

2011-12-29 @ 22:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0