Måndag

Så var man tillbaka på jobbet igen. Det var faktiskt segt idag. Skönt att det är studiedag redan imorgon. Vi ska på utflykt till stallet med barnen. Det blir kul. Hoppas på lika fint väder.

Lina åkte tidigt ner till Mjölby idag, för att hjälpa Jossan med sina hästar och Bosse. Det hade gått bra allting. Bosse blev longerad idag, och det var ok sa Jossan. Hon var finare åt vänster, men det är förståeligt. Lite irriterad kanske hon var, men det kan vara att hon tror det ska göra ont. Imorgon ska hon tömköras, för vi har bestämt att det ska funka bra att svänga med henne åt båda håll, på backen innan vi rider. Lina åker ner imorgon oxå, så kör hon och Josefine samma koncept som idag.

Jag åket ner efter jobbet och då hade Bosse gått in från hagen. Jag ropade lite på henne när jag kom in i stallet, och hon gnäggade, som hon gjorde igår när vi kom och skulle ta in henne från hagen. Det är så mysigt! Hon var rätt lerig, så jag fick gno lite på henne. Idag var hon rätt uppspelt när jag hade henne i gången och det gick hästar bakom henne. Snodde nästan runt i kedjorna, steppade framåt och bakåt. Det är riktigt nyttigt att stå på ett ställe med liv och rörelse. Mycket social träning blir det. Sen fick hon betfor och morötter innan jag åkte.

Per och Lina åkte direkt till linköping efter jobbet, för att hämta min dator som jag fick i present. men den hade FORTFARANDE inte kommit. Dåligt! Den 12 skulle den finnas hade de blivit lovade. men, men.

Ikväll när vi ätiti, somnade jag i soffan, före klockan sju. Det har nog aldrig hänt! Men jag känner mig jättetrött just nu. Sen gick jag ut till hästarna och då piggnade jag till, så nu är jag inte trött. Det är väl konstigt!
Men jag ska gå och fixa till mig och sedan lägga mig ialla fall. Måste upp skapligt imorgon, fast jag inte börjar förrän 9.30.

Kommentarer
Postat av: Maria G

Det är säkert vårsolens fel att du är trött, bara att sova sig igenom ;-)

Jag kan tänka mig att Bosse tycker det är kul fast samtidigt lite omvälvande att bo i nytt stall, hoppas att det går bra nu och att ni snart kan börja rida henne igen.

mvh Maria G

2010-04-13 @ 06:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0