Härligt

Efter att Therese varit och behandlat Bozetti i tisdags, fick hon ju vila en dag. I torsdags när Jossan och Lina red, var hon en helt ny häst. Avspänd från början och gick mycket lättare att svänga även åt höger. På kvällen var Lina och jag ute och gick med henne i skogen ca 1 timma, för hagarna dränerades så hästarna kunde inte vara ute något. Då tyckte vi att det var bra med en långpromenad i skogen. Det tyckte Bosse oxå...

Även i fredags kändes hon bra, och Lina red på henne i både skritt och trav. Det gick kanon!
Igår skulle bara Lina rida henne, för Jossan var och tävlade. Vi tömkörde inte något innan, utan Lina satt upp direkt, och fast det var tre andra ekipage i ridhuset samtidigt, skötte sig Bosse exemplariskt. Lina kände inte alls den där obehagliga känslan hon haft tidigare. Härligt!!!
På hemvägen från Mjölby, stannade vi hos Ida och Lina red på Putte också. Han var superfin!! Det är bra med tanke på tävlingen nästa söndag.

Idag var vi tidigt nere hos Bosse och Lina skrittade ut en sväng på henne och jag promenerade med. Det gick kalasbra! Det var bara ett par gånger mitt inne i skogen som hon stannade och blåste upp sig lite för något hon såg/hörde, och som vi inte uppmärksammade. Kan ha varit någon/några på cykel, för det var tydligen någon tävling med mountainbike i skogen idag. Fick vi reda på efter ridturen. Men hon gjorde inga konstigheter, utan bara stannade och stelnade till och tittade inåt skogen. Alla vi tre tyckte det var en härlig skogstur. Man kan säga att vi fått tillbaka vår "gamla" häst, för nu börjar det likna vår riktiga prinsessa igen.=) Usch, vad ont i munnen hon måste haft!

Vid lunchtid åkte vi till Ekbacken för att fira tre personer, nämligen min syster, hennes ena son och min mormor som fyller 90. Nästan hela släkten var där. Fantastiskt god mat, italiensk buffé, blev det att äta. Mmmmm! Det var både gott och trevligt!

När vi kom hem ikväll har jag pysslat till lite kort. Ett dopkort och några tackkort. Det var så längesen jag tog mig tid att göra kort, så det var verkligen dags.


Här en bild på dopkortet:



Det tar ju lite tid. Speciellt när man ska stämpla och måla motiven. Men det är ju så roligt och avkopplande. Tyvärr glömmer man ju både tid och rum när man kommer igång.

Nu ska jag gå och lägga mig, tror jag. Så man är pigg och utvilad inför en ny vecka.
Kram på er alla därute!


Kommentarer
Postat av: Maria G

Så skönt att Bosse äntligen börjar funka igen!!

Vilka fina kort du gör!! önskar jag kunde göra sådana..

mvh Maria

2010-04-26 @ 07:14:06
Postat av: Betty

Tack, Maria! Kanske skulle ha en vin och pysselkväll någon gång....=)

2010-04-26 @ 18:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0