Hej å hå!

Vad tiden rusar fram. Hinner inte riktigt med att uppdatera här, som jag borde. Har hjälp Lina och frida mycket med deras tävling nu. Fixat med ryttarmeddelande och startlistor. Man kan lugnt säga att det äröverfullt, båda dagarna. På ponnydagen (lördag) har vi tvingats lotta bort nästan 20 ekipage, och fler har ringt och velat efteranmäla sig. framför allt till LB:1. Tråkigt att man inte kan ta emot fler, men så är det.
Hade semester igår, och det var skönt. Åkte med Lina och Frida en sväng till Linköping, och sen var vi på City Gross och ÖB, för att handla till cafeterian i helgen.
Sen var det ju dags för.......just det....ridlektion. Fick ha samma häst som förra gången. den tappra Chapel Hill. Det kändes lite lättare denna gång faktiskt. Eller, ändå inte. Tyckte hon kändes lösgjord lite snabbare igår, men hon var lite irriterad i munnen när man tog i vänster tygel, tyckte jag. Hon t.o.m lättade lite i framdelen när jag skull jobba henne med framdelen innanför. Kan varit att hon sitter fast mer i vänstersidan, men jag fick känslan av att hon ogillade när jag tog ledande tygeltag, eller tog i den tygeln överhuvudtaget. Såg att hon gjorde lite så med ryttaren efter mig oxå. Men på det stora hela tycker jag att vi skötte oss bra. både hon och jag.
Och för er som undrar om jag hade träningsvärk efter förra veckans lektion, kan jag bara säga: är man osäker på var ljumskarna sitter på kroppen, kan man ta sig en ridtur. :) 
Det var inte jättehemskt med träningsvärk, men jag kan säga att jag stretchade lite mer ihärdigt igår kväll. Framför allt ljumskarna fick sig en extra omgång.
Nu ska jag käka frukost med Lina, som har studiedag även idag. Jag börjar sent, så då kan man ta det lugnt på morgonen. Hästarna släppte jag tidigare i morse, och mockningen sköter Lina idag, så det är lugnt nu.
Studiedag även för våra elever på skolan, och då är det bara fritids för hela slanten. Mysigt! Vi ska ha te-party på vår avdelning idag. Ska bli kul och gott.

Ha en bra dag!

/Betty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0