Lördag 6 juni 2009

Verkar som det bara blir på lördagarna som jag skiriver här. Vet inte var tiden tar vägen. Det är verkligen mycket just nu.
Inte nog med att man har förberedelser inför näste helgs studentfirande. Det är rena sjukstugan här, för våra hästar oxå.
Igår fick vi ringa veterinären akut, för Kalle har fått fång. 17 år och aldrig haft fång tidigare. Han var lite stel, tyckte vi häromdagen, och igår morse var han stapplig. Så jag ringde Åsa. Och tur var det, för han blev sämre framåt dagen. När hon kom i går kväll, hade han lite feber, var jättespänd i sina muskler och hade jättehög puls. Stackarn! Han kunde knappt röra sig. Snacka om att det går fort! Men han verkade redan bättre idag. Han får antiflammatoriskt och smärtstillande, OCH....boxvila i de 10 dagar, som vi ska behandla till och börja med. Gissa vilka två, som sprang runt i hagen på morgonen och "grät" efter sin älskade? Just det, Cindy och Bosse. De kunde inte förstå varför han inte kom ut till dem. Nåja, de lugnade ner sig så småningom, och allt var frid och fröjd. Men synd om Kallemannen, är det i alla fall.
Åsa passade på att lyssna på Cindy oxå, när hon var här. Det låter rätt mycket när hon andas, sa hon, men hon bukandades inte alls som när hon var här sist. men vi ska ge henne kuren med Ventipulmin, och låta henne inhalera enligt föreskrifterna, så får vi se hur det verkar när vi trappar ner. Men som hon sa, det går bara åt ett håll......

Bosse däremot, är det full fart på. Idag var vi i Mjölby på markarbetesträning för Elli. Det var Lina och en tjej till, som red samtidigt. Bosse tyckte det var superkul med en massa bommar. Kliva över dem i både trav och galopp, var skoj. Hon var jättetaggad och framåt, och var bara tvungen att busa lite oxå. Men det gick jättebra, och Lina var så nöjd med henne. Elli var oxå nöjd med ekipaget, och tycker vi har en fin häst. Det är roligt!

Själv har jag mest bakat och lagat mat hela dagen. det är pajer, tårtor och kakor. Allt som kan göras i förväg, måste man passa på att göra.
Per har sågat ner ett äppleträd, som stod utanför lilla köksfönstret, så nu har vi kanonbra utsikt. Vi ser precis vad ni gör, Kicki och Benke.....=)

Har gjort lite studentkort ikväll, som jag har beställningar på. Få se om jag visar dem här sen. Har gjort flera kort som jag inte lagt ut. Måste skärpa mig....

Nej, nu ska jag hoppa i säng. Hoppas på lite sovmorgon imorgon.
Kram Betty


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0