Onsdag 5 augusti

Helgen är över och tävlingarna flöt på mycket bra. Verkade som alla var nöjda, ryttare, funktionärer och domare. Anläggningen hos Sissi funkar bra. Känns ändå som det vore enklare att ha en "egen" anläggning. Då kunde man förbereda på ett helt annat sätt, och få det mer som man själv ville. Men, men....

Bozetti har inte varit riktigt fräsch ett par dagar. Hon strulade ju lite förra veckan, och i söndags tyckte jag att hon möjligen markerade lite när jag longerade henne. Lina åkte nämligen av henne med buller och brak, så jag linlöpte henne lite efter det. I måndags hade vi tid hos Jossan, och då konstaterade vi och Stefan (vår hovslagare) som oxå var där, att hon inte var riktigt ren fram. Syntes inte mycket, men aningen. Så nu ska hon ridas lätt i skritt och lite trav rakt fram, varannan dag i 2 veckor. Sen får vi se igen. Hon var redan bättre idag, tyckte både vi och Jossan.
Ikväll ska vi ut och äta- vi firar nämligen 20 årig bröllopsdag idag, jag och mannen i mitt liv. Han kom hem tidigare från jobbet idag, och hade köpt 20 röda stora rosor. Me love!

Imorgon ska nog Lina och jag till Skänninge marknad en sväng. Men hon jobbar till 15 först. Få se sen.
Nej, nu kanske man ska göra sig iordning inför kvällen.
Ha det gott därute...
Betty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0