Lång dag

Det blev en heldag, verkligen, idag. Tåget gick 6.52 från Mjölby, så jag var verkligen uppe med tuppen. Jag var tillbaka i Mjölby vid 17.30, och hemma här vid 18-tiden. Så nu är jag riktigt trött. Blir faktiskt sängen efter detta inlägg.

Kursen då? Det var bra, men inte något nytt för min del. Mötte upp S, en kollega från högstadieskolan i vårt rektorsområde, på tåget, för hon skulle med på kursen oxå. Kul att ha sällskap "hemifrån". Vi var 12 stycken totalt idag, de flesta från Norrköping med omnejd. Indelade i 3 grupper fick vi som uppgift att göra en animerad film. Spännande att vissa vuxna människor, utbildade pedagoger, har svårt för att vara lyhörda inför vad andra tycker... Hoppas de klarar det bättre när de arbetar med sina elever.

Nåja, vår grupp valde att göra figurer till filmen av lera. det var roligt, men redan där var vi inte riktigt överens i gruppen. . .
Det var som sagt inte något nytt för mig, det här med animerad film, men jag har arbetat med legofigurer och andra leksaksfigurer tidigare. Även gjort med sk cut out, dvs figurer gjorda av papper.
Lite nytt blev det när vi skulle redigera, för i labbet där, hade man inte Pc, utan Mac, och tillhörande program. Spännande! Det skiiljer sig en del från det jag är van vid, men är ändå väldigt logiskt.

Mot slutet av dagen, var det lite korta filmvisningar och teori om spelfilm. Till nästa tillfälle, om 3 veckor, ska vi filma in en film och ta med råmaterialet (oredigerat) för att jobba med det då. Ska spelas in med videokamera, alltså. har klurat och klurat, men kan inte komma på vad min film ska handla om. Någon som har ett förslag? Kom igen och skriv förslag till mig. Jag välkomnar alla tips och idéer.

sammanfattningsvis var det en trevlig dag, och extra roligt att få jobba med S, som jag vanligtvis inte träffar.

Nej, nu måste jag gå och lägga mig.

Godnatt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0