Gröna kortet

Igår var det träning för Nina på Herrgården igen. Dressyr, var det med tjejerna i klubbens projekt. Fixan var superfin, så Lina var mycket nöjd med henne. Sen efter lunch kom det ett gäng tjejer hem hit, för Lina skulle ha kurs för Grönt kort här. De höll på hela eftermiddagen, med undantag för en liten fikarast. I morse startade de upp igen och håller på för fullt nu. Efter lunch gick de ut och tränade på att visa upp hästen, och att fläta osv. Kul med praktiska övningar tycker de. Senare i eftermiddag är det dags för slutprovet.

Själv har jag en lugn och skön helg med lite inomhuspyssel. Bakat lite muffins (som nog går åt i eftermiddag :)), lagat lasange och plockat med lite tvätt och annat "vanligt" bestyr man har att göra.

Ikväll är det core igen. det ska bli extrakul, för jag var inte förra veckan.

Igårkväll brann ett stort hyreshus i Mjölby, och en liten flicka omkom i branden, och jag tänker så mycket på det. Både på hur hemskt det måste varit för den lilla flickan och hur fasansfullt det är för hennes anhöriga. Sen alla andra stackars familjer som oxå drabbats genom att deras hem försvunnit. Ja, det är många tankar som kommer när det händer sådana hemska saker.

Nej, nu ska jag förbereda för lite fika till tjejejrna som "kursar" här.

Ta hand om varandra där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0