Helg igen!

Inte sant hur fort denna vecka gått! Visserligen skönt att det är helg igen, men man hinner ju inte med det man vill i veckorna...

Nåja denna helg finns det inte så många måsten. har bestämt med Lina att JAG ska rida Fixan imorgon. Hon är ju inte hemma, så då tänkte jag att "då kan det vara min tur...". Det får bära eller brista med mitt knä, för ag är sååå ridsugen. Så imorgon blir det en sväng till ridhuset. Känner att det nog äe bra att vara inomhus, när det var så längesedan jag red sen sist. Ska bli så kul!

Vad beträffar mitt knä, så käkar jag antiflammatoriska värktabletter, vid behov, som ortopeden sa att jag skulle. Däremot har jag svårt att följa rådet: anpassa aktiviteterna efter knät. vad är det för typ av råd??? Jobbar 3 våningar upp i en byggnad utan hiss, har 3 hästar stående i stallet, som behöver skötas och har ett i övrigt aktivt liv. Hallåååå, jag är inte pensionär...
På torsdag ska jag till sjukgymnast för bedömning av min artros, som de konstaterat att jag har. Sen blir det artrosskola, vad det nu är... och så gymnastik av något slag. Så får man hoppas att det lindrar/hjälper något. Känns inte roligt att byta knäled innan man fyllt 50....

Nej, fy vad tråkigt att skriva om krämpor!

Ska i helgen försöka hinna pyssla lite tänkte jag. Har nästan slut på mitt lager med kort. Sålde mitt sista grattiskort till en jobbarkompis idag.

Det såg ut så här:



Nej, nu ska jag sätta igång och STÄDA i mitt pysselrum. Ser hemskt ut, efter att jag rivit ut ett helt skåp med grejor, för att leta rätt på olika saker. Skulle gjort det tidigare i veckan, men har hela tiden "kommit på" en massa annat "viktigare" att göra...

Tjing så länge!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0