Härlig motion

Ja, idag har jag fått bra med motion.
Hade ställt klockan på 7, för att fodra hästarna, så Fixan hann äta innan jag skulle rida. Strax efter 8.30, var vi i ridhuset med henne, Per och jag. Upptäckte att jag glömt shortchapsen. Skit! Det är så när man inte rider med någon regelbundenhet, man har inga rutiner på vad det är man behöver. Nåja, det fick gå utan.
Blev lite jobb med övergångar, halter, framdelsvändningar (en mycket underskattad rörelse nuför tiden) och ett par galoppfattningar i varje varv. Fru Wahlborg fick tidigt upp värmen och färgen i ansiktet, kan jag lova. trots att det var -5 ute. Med tanke på att det går sådär 4-5 månader mellan varje ridtur, för min del, var jag väldigt nöjd med både mig och hästen... :)

När vi kom hem fick Fixan gå ut till de andra, som vi släppt innan vi åkte. Sen blev det att mocka och fixa klart i stallet. Det smakade alldeles underbart gott med kaffe, när vi var klara och gick in. Skönt att vara två, det går så snabbt att fixa iordning.

Efter kaffet, bytte jag om och gav mig iväg på en promenad, med lurarna i öronen. Det blev "Varnäsrundan", som är nästan 5 km. En uppfriskande promenad var det. Tyvärr får jag ju ont i knät när jag gör sådana här aktiviteter, som ridning och promenader, men tog Ipren, både invärtes och utvärtes efteråt. Känns iaf rätt ok nu.

Imorgon får det bli promenad, ridningen är Linas då...

Måste bara visa vilken fantastisk solnedgång det var förra lördagen. Var utomhus då när solen gick ned och var tvungen att fota. Håll tillgodo:

                

Vilka färger!!

Nej, nu ska jag börja förbereda lite mat, och ta ett glas vin. Här blir det Taco ikväll. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0