Lov

Ja, nu har vi sportlov och jag har själv tagit ledigt idag och i morgon. Kände att jag behövde lite ledigt.

Idag har vi rätt blåsigt här, så hästarna fick sitt hö inne i morse. Vid halv nio fick de gå ut och då hade solen börjat titta fram. Om det inte vore för blåsten skulle det vara en riktigt härlig dag.

Gjorde stallet lite snabbt efter att hästarna gått ut, och har nu tagit fram mina pelargoner som jag övervintrat. Passat på att ta en kopp kaffe i lugn och ro framför datorn oxå. Härligt!

Igår kväll hade jag ridlektion för tre ponnyryttare och lina. det var lösgörande arbete och lite bomövningar i galopp. De var så duktiga och fick igång sina hästar bra. Jobbade mycket med att få ponnierna att gå fram med bjudning. Det slutade med att de var riktigt taggade allihop och jobbade i bra form. Duktiga ryttare och hästar!
Fixan var som vanligt "självtaggad" när det finns bommar på banan... :)

Nu ska jag sätta fart och fixa iordning lite här inne. Bäst att passa på när man har lite "extratid".
Ikväll ska jag nog åka till Linköping en sväng. Passa på att åka med Lina när hon ändå ska in på utbildning där.

Ha en bra dag!


Det går så fort när Fixan studsar runt, så det är svårt att få skärpa i bilderna... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0