Galet

Ja, Helen, det har varit dålig uppdatering... :) Bra att du sparkar mig lite där bak...

Har varit galet mycket här. Veckan innan våra tävlingar är alltid "galna veckan" som mannen brukar säga. Hur myckety som helst när man ansvarar för anmälningar, sekretariatet osv...Men allt flöt på bra båda dagarna. Jag hade fantastiska medarbetare i sekretariatet!
Tyvärr så var inte Lina och Fixan med. Eftersom Ettans prover visade att hon hade en infektion, så fick vi vackert låta bli att åka med Fixan. Trist, men vi kände även att vi inte villle utsätta Ettan för eventuella nya baciller, när hon redan är nedsatt. plus att man inte får/ska köra omkring med hästar som står i stall där påvisad infektion finn. Alltför många struntar i sådant, tyvärr...

Vi har även beslutat att inte åka på fölvisning med Canzolett och Bozetti. Även det pga infektionsrisk vid möte med massa andra hästar. det är j, som någon sa, precis som ett dagis för barn...
Det blir förhoppningsvis fler tillfällen att få visa upp vår vackra tjej, framöver. Nu får hon vara hemma och skaffa sig lite ny motståndskraft.

Sen har det, som vanligt första veckorna på jobbet, varit hur mycket som helst. Förutom jobb (som man är helt slut efter, ovan som man är)och allt annat här hemma, har vi röjt klart på logen, och byggt upp väggarna till lösdrift/vindskydd där. Bilder får vi försöka ta i helgen och visa. Röjning utanför oxå, samt fällning av lite träd... Men nu är det snart klart. bara inköp och uppsättning av nytt staket utanför. Till helgen ska det vara klart, har vi sagt...

Idag har jag varit på möte med kommunens idrottsråd, och imorgon kväll är det p-möte på jobbet. På torsdag kväll kommer förhoppningsvis min kusin, som är hemma från Canada, hit och hälsar på en sväng. ja, sen är det ju helg igen.

Nu MÅSTE jag gå och sova, känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0