Förvånade och chockade

blir väl alla nu, när jag helt plötsligt uppdaterar här...

Min filmkurs som jag skrev om i mitt senaste inlägg, har avslutats denna vecka. Sista (3:e) gången var i tisdags. Då hade jag med några filmer som jag gjort med mina elever i klass 3C. tre av filmerna visades för kurskamraterna. Jättekul! jag har dessutom skickat in filmerna till Klappan, en filmfestival som hålls på torsdag på biografen i Mjölby. Någon/några av dessa filmer vi skickat in, har nominerats, för det är bara de som har nominerats som är inbjudna till festivalen, OCH vi är inbjudna. Gissa om vi (jag och barnen) är glada! För att inte tala om hur spända vi är, för vi har ju ingen aning om vilken eller vilka det är som är nominerade. barnen har tränat på att hålla tacktal ifall de vinner... de är för goa.
På torsdag fm ska vi dit. Så håll tummarna!

För Fixan och Lina har det gått riktigt bra nu. de trämnar och ligger i. I påskhelgen tävlade de i mjölby på deras regionala dressyrtävlingar, och då blev det ett kval i MsvC:2, 64,22%. Riktigt roligt för Lina, för hon är så ambitiös.

Bozetti mår bara bra. hon är hungrig mest hela tiden... Hon är rund om magen och man ser tydligt att det sparkar nu. På kvällen när vi kvällsfordrar är fölisen mest aktiv. Bosse är nästan lite irriterad då. Undrar väl vad som pågår. den 26 juni är hon dräktig på 325 dygn, så nu är det inte så långt kvar. Fick i fredags ett sms från hingsthållaren, som löd så här: "efter att ha sett hur föl med medioker mamma rörde sig, så kommer ni få en fantastisk unge" Det känns ju bara helt underbart! bara hålla tummarna för att allt går som det ska.

Nej nu ska jag gå och sova tror jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0