Träning

Ny jobbvecka, men en härlig vecka med bara tre arbetsdagar. Morgonen började med idrott för år 3. En underbar grupp, som idag hade uteidrott. Idag fick de prova på springa 60 meter och hoppa längdhopp. Mycket uppskattat, kan jag lova.
På lunchrasten blev jag utmanad av ett gäng killar att köra plankan, ni vet ligga på marken, stödjande på tårna och underarmarna, en mycket arbetsam mag-rygg övning. Så vad hade jag för val, självklart antog jag utmaningen. Så ner på sanden vid skolans fotbollsplan. Glatt påhejad av ett annat gäng, gav jag grabbarna en match. Segrade gjorde jag dock inte, men jag bjöd lite på mig själv iaf, vilket uppskattades som ni förstår. Så nu känner jag träningsvärken i magmusklerna komma smygande...

Nåja, efter jobbet for jag hem till Lina, för det var Jossanträning ikväll. Fixan var verkligen superfin idag. Mycket jobb med att få henne på bakbenen och lätt i framdelen. Men det gav resultat! Härligt!

Såg också de två underbara kattungarna, som nu tagit sig ner från logen och springer omkring både i och utanför stallet. Sååå vansinnigt söta. Ska försöka fixa till lite bilder att lägga upp här.

Har varit ute hos mina älsklingar här hemma också. De fick komma in ganska tidigt idag, så Bosse hade hunnit vila sig i rejält boxen när jag kom ut. Rullat runt ordentligt tror jag. Fullt med halm på sig.

Nu blir det sängen och förhoppningsvis bättre sömn inatt än vad det var föregående natt. Varit vaken hur många gånger som helst. Man blir ju tokig när man inte kan somna om, och vet att man ska upp tidigt. Usch!

Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0