Spännande helg

Så var helgen slut för denna gång. Det har varit en spännande helg, med mycket att göra. Det började igår med att vi åkte bort till Lina med en storbal hö till. Hann med en fika hos Lina oxå. När vi kom hem, passade jag på att städa ur mina skafferiskåp. På kvällen stack Per och jag in till Vadstena och käkade på Levins kök. Mycket gott!

Idag var det dags för final för klubbens Div III lag i dressyr. Strax efter klockan 9.30 styrde vi kosan mot Åtvidaberg, där finalen gick. I klubbens lag red Lina, Carro T och Anna S. Alla tre fick drygt 61% och laget slutade på en hedrande tredjeplats. Jättekul! Det är verkligen roligt att vara lagledare åt så duktiga ryttare, kämpar alltid och är glada och trevliga.
Fixan var riktigt strulig på banan och blev lite istadig vid ett par tillfällen, när hon tycker det blir jobbigt, och tappar då bjudningen. men idag blev Lina arg på henne och kickade till henne och då skärpte hon till sig. Riktigt bra ridet av Lina.

Ikväll åkte vi med Bozetti till veterinär Bitte, för att kolla om hon är brunstig. Vi har ju bestämt att betäcka henne i år, för att hon ska få ett lugnt år och rehabilitera sig på. Idag kunde Bitte inte se någon brunst på henne, men hon ville vi skulle komma tillbaka på torsdag igen. Bosse tyckte det var lite läskigt att bli undersökt, men skötte sig bra ändå. Hon var lite på hugget när vi lastade ur henne. Det var 5 andra transporter där när vi kom, så det var många hästar som stod och gnäggade i transporterna. Det är klart att man blir lite busig då...

Har blivit firad av Lina på Mors dag oxå. Fick ett gäng lotter, med vinst på tre av dem. Inga stora vinster, men många bäckar små.

 Nej nu ska jag kolla lite på tv innan jag lägger mig. Bjuder på ett foto på vår älskade shettis, karl-Håkan. I fredags fick jag äntligen bort det mesta av hans vinterpäls, så hans fina sommarpäls kom fram. Han är så kul att borsta på, det är nästan som att polera skor, för han blänker så pass när man ryktar honom. Kolla bara:


Ha det bra därute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0