Helgen slut

I går var det lite fix inför kalaset vi hade på kvällen, för att fira Lina. Det var släkten som var här på lite mat, Rabarberkyckling och färskpotatis. Riktigt gott! Till kaffet blev det mandeltårta med färska jordgubbar. Mycket uppskattat.

Idag har jag och min kollega K varit på jobbet mellan 9 och 14.30 ca, för vi hade vårmarknad. Vi har tillverkat lite grejotr med barnen som vi sålde på marknaden. Smycken, kort, askar och blommor på pinne. Även bakat lite har vi gjort. Flera barn och föräldrar har bakat fikabröd och gav oss, som vi kunde sälja. Brödet sålde vi i "cafét" som vi på fritids Ugglan, hade ansvar för. Pengarna ska vi ha till vårt läger i sommar. Det blev en lyckad marknad med flera säljare och många besökare.

Helgen har som vanligt gått rasande fort, och man tycker inte man hinner med något, fast man egentligen gör en hel massa saker.

Ikväll fick jag veta av Lina att en jobbarkompis till henne var ute och fiskade med en vän igår, och båten välte och vännen drunknade. Linas kompis hade försökt rädda honom men klarade de inte. Fy så hemskt! Mina tankar går till alla inblandade och berörda.

Nej, nu dags att hoppa i säng, en ny vecka står för dörren. En vecka som bjuder på spännande saker. Välkomna tillbaka så får ni veta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0