Firat födelsedag

Idag fyller vår älskade dotter 21 år. Vi har varit hos henne ikväll och firat födelsedag. Tog med oss mat, så vi käkade där. Mycket trevligt! Hon fick en dammsugare av oss. det var välbehövligt, ska jag säga. Den som finns i lägenheten hon hyr (i hyran ingår massa saker som porslin, möbler osv) suger inget vidare. Även brödrost och toastjärn blev födelsedagspresenter, även om hon fick dem lite i förskott.

På jobbet bjöd "mina" treor på genrep av den musikal som de ska spela upp imorgon. Den heter "Blommor och skratt", och är gjord av Östgötamusiken, som oxå kommer vara med och spela i morgon. Åh, den är så bra och barnen sjunger fantastiskt!

Själv ska jag och en kollega åka till Vimmerby imorgon på en 2-dagars konferens. En konferens som heter LEK 2011. Ska bli jättekul och spännande! Känns som att det passar mig bra, då jag tycker att leken är en jätteviktig del av barns tid. Det finns så otroligt mycket man lär sig av att "bara" leka: ansvar, respekt, samarbete, demokrati m.m. Mycket av vår sociala utveckling tränas ju i olika lekar, vilket är jätteviktigt. Dessutom är det ju roligt att leka. Jag tycker och tror att vi vuxna ofta styr upp barnen för mycket med en massa aktiviteter, både hemma och i skolan/på fritids/dagis. Jag skulle inte vilja att någon annan bestämde för mycket över min "fritid". Sen tycker jag att vi på fritids kan erbjuda olika aktiviteter, men jag tycker det är fel om man tvingar barnen att göra vissa saker. Det finns ju fritids där alla MÅSTE göra den där påskkycklingen t.ex, eller smycket till Mors Dag. Det tycker jag personligen inte är ok. men alla är vi olika... 
Nåja, det ska i allafall bli 2 spännande dagar i Vimmerby!

Nej, nu får jag umgås lite med mannen, som blir gräsänkling i ett par dagar.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0