Söndag 13 mars 2011

Förra helgens tävlingar flöt på kanonbra. Tror de flesta som var och tävlade var nöjda. Lina red båda klasserna på söndagen, och var rätt nöjd med Fixan. I LB:1 tyckte gick hon bra, men tyckte inte riktigt hon fick ordentligt betalt i första klassen. Det blev drygt 64%. I LA:1 fick hon oxå drygt 64, lite mer än i LB, trots att vi tyckte hon gick bättre i LB. Men så är det i bedömningssporter...
Nåja, vi är nöjda både med arrangemanget och Linas ritter.

Denna vecka har gått rysligt fort. Jobb, hästar, lite efterjobb från tävlingarna och så jobb igen. Så blir det helg, som rusar iväg. Igår hade vi styrelsemöte här hemma, då vi bl.a. utvärderade tävlingarna och tog beslut att beställa klubbtröjor. det blir en blå sweatshirt med hel dragkedja fram, två framfickor med dragkedja, utan luva och med vår loggo på ryggen. Så här ser den ut:


Jättesnygg, tyckte vi allihop. Bara igår, beställdes det 17 tröjor. Vi ska försöka få dem i nästa vecka, för på söndag 20/3 är det första omgången i Div III dressyren. Kul om vi hade dem då.

Per och jag åkte bort till golfbanan en sväng igår och promenerade. Han ville kolla läget, se hur mycket snö det är kvar. Det stod faktiskt folk på ranchen, så han var tvungen att åka bort och slå lite nu. =)

Idag har jag planterat om mina pelargoner som jag övervintrat. Verkar faktiskt som de flesta (ca 20 st) har överlevt. Kul! Ska beskära dem lite sen oxå, och kanske ta lite sticklingar. Måste se till att de får lite fart först.

Ikväll är det träning med Idrottslyftet igen. Josefine kommer till Sjöhagen, där vi ska vara. Lina ska passa på och rida med kandar på Fixan, för hon vill prova att starta någon Medelsvå C innan sommaren.
Vi åker tidigare och tar med Bosse, för nu har den damen lite vårkänslor, tror jag. Igår var hon lite tokig på vår promenad. Hoppar och skuttar, så man får passa sig. Tänkte det kunde vara bra att åka till ridhus, så hon får galoppträna lite oxå.

Nu ska jag skriva protokollet från gårdagens möte, så det blir klart. Skönt att jobba undan lite. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0