Lördag 19 mars 2011

Äntligen helg! Även om jag bara jobbat tre dagar denna vecka, pga magsjuka, så har jag varit lite trött, och längtat till helgen.
Igår kväll hade vi stora delar av släkten här på mat. Vi firade min födelsedag (som inte är förrän på tisdag) med chili con carne, ris, sallad och gott att dricka. Till kaffet blev det "hemgjord" glass. Nåja, köpt vaniljglass, som jag blandat med hackad polkachoklad. Mmmm! Tycker själv det är jättegott.

Idag står det lite allt möjligt på scehmat. Tänkte bl.a. röja lite i mitt pysselrum/gästrum. Ska ju ha gäster nästa helg, så det är bra om de kan komma in i rummet när det blir läggdags. sen ska vi till stallet och göra iordning Fixan, för imorgon är det tävling. Division III dressyrallsvenskan, och Lina är en av lagryttarna. Det blir en heldag i Heda. Skönt att P är hemma och kan ta hand om de andra två kusarna.

I veckan har det oxå blivit bestämt att Lina och Bozetti ska "flytta hemifrån". Bosse ska bli stallkompis med Fixan nu, men inte här hemma, utan på Sjöhagen. Lina ska oxå flytta dit. Hon ska hyra "lägenheten" som finns på gården. Det kommer bli jättebra, för det blir smidigt för oss att hålla igång båda hästarna, med tillgång till både ridhus och ridbana. Hur länge det blir, får vi se.

Karl-Håkan, vår shettis, kommer få tjejsällskap här hemma; en annan liten shettis, Pärla, flyttar in. Kompis I, som brutit benet, behöver lite hjäpl nu, så då passar det bra att den lilla flyttar "ihop" med kalle.

Nej nu ska jag ner och käka frukost, som min käre make dukat fram.
Ha en bra dag i solen (trots all j-a snö som kom igår).

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tycker det bloggas dåligt här :(

2011-04-25 @ 11:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0