På G

Strax före halv sex imorse for jag upp, och ut till stallet för att släppa ut kusarna. Tänkte det var bra att Bozetti fick vara ute ett par timmar innan vi skulle iväg och seminera henne. Passade på att fixa stallet då oxå. Det går ju så fort nu när hästarna är ute så länge på dagarna.
Strax för nio tog jag in dem och gjorde iordning Bosse. Per fick hjälpa mig och lasta, så fiskade jag upp Lina utanför hennes jobb, som ligger på vägen till seminstationen. Väl framme konstaterades ett ägg på höger sida 49 mm och lite smått på vänster, öppen 4-5 cm, så det var bara att seminera. Det gick snabbt och lätt, det hela var över på knappt 10 min. Tillbaka på lördag morgon 7.15. Eftersom Lina ska tävla då oxå, och har första start 9.18, är det inte riktigt klart än, hur vi gör. Vi kanske kan få en senare starttid, annars får vi stryka oss i den klassen.

På jobbet har det varit ganska lugnt idag. Vi har packat det mesta av våra grejor, och imorgon ska vi få bärhjälp, så allt flyttas över till "lilla Vasa", där vi ska ha vår fritidsavdelning from hösten. Så nästa vecka ska K och jag försöka ställa iordning allting. Pust!

Efter att Lina ridit ut en sväng på Fixan, kom P hem från jobbet och vi tre åkte en sväng. Passade på att käka ute, faktiskt. På Östgötaporten i Ödeshög. Snitzel och pommes. Var kanongott! Det är inte varje dag som familjen är ute och äter, men ikväll orkade vi inte fixa till nån mat.

När vi kom hem blev det jordgubbar och grädde i efterrätt. Mmmm!

Nej nu ska jag sova, tror jag. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0