Rabarberkyckling och träning

Igår eftermiddag/kväll hade vi träningar för Jossan, på Sjöhagen. Ett gäng glada ryttare med "medhjälpare" tränade dressyr på sina hästar, fikade och avslutade kvällen med att äta tillsammans. Jag fixade maten, som bestod av Rabarberkyckling, ris och sallad. Till efterrätt blev det jordgubbs-och rabarberpaj (tema rabarber) och vaniljsås, och så kaffe för de som önskade, förstås. Mycket trevligt!

I morse fortsatte träningarna, och då hade ett par stycken valt att "hoppa" lite. Det blev markarbetesövningar med bommar och ett par småhinder. Mycket bra övningar, som vanligt av Jossan.

När vi kom hem med Fixan (som, liksom jag, stannade över natten på Sjöhagen), blev både hon och de andra två här ute, jätteglada.

På eftermiddagen, kom E och C hit och fikade. Det var så kul!!! Kändes som en evighet sedan vi sågs sist.

Senare blev det Bozettis tur att ge sig ut på åktur. Ett besök hos Bitte, för att kollas. Hon har nu medicinerat i 5 dagar, för att få bort bakterierna, och nu skulle hon kollas för att se om hon var på g att brunsta. Så var dock inte fallet, utan hon ska sprutas på torsdag, och sen ska vi kolla henne på söndag igen. Hoppas att hon kommer i brunst och kan semineras igen. Så att hon kanske kan bli DRÄKTIG då...

Nej, nu ska jag nog gå upp och lägga mig. Känner mig lite trött, efter att ha sovit borta en natt. Har alltid lite svårt med att sova borta...

GODNATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0