Mjuka kakor och blommor

Mjuka kakor av alla de slag, är nog det fikabröd jag gillar bäst. Därför har jag bakat lite sådana idag. Först blev det en vaniljkaka, sen provade jag ett recept på chokladhallonkaka, som jag fått av en kollega på jobbet. På nätet hittade jag sen recept på en kaka med choklad i, och ett täcke av mandelmassa ovanpå. har ännu inte smakat någon av kakorna, med den med hallon i, får det nog bli till kaffet ikväll. De två andra ska vi ha till fikat på träningarna, som vi ska ha imorgon och på tisdag.

Det är Lina och några till, som ska träna för Jossan imorgon kväll och på tisdag förmiddag. Dessutom ska vi (ryttarna och föräldrar, sambo m.m.) äta tillsammans imorgon kväll. 

Idag kom Lina hit före kl. 7, och red ut en sväng på Fixan. Det regnade och blåste, så det var inget skönt, tyckte varken häst eller ryttare. Sen skulle Lina med min mamma, Roger, Sandra och Smilla, till Rimforsa, där min syster med familj bor.

Jag åkte och handlade lite till morgondagens middag, och passade på att åka bort till Viby Handelsträdgård, igen, och fyndade lite mer blommor. De har 50% nu på blommor och krukor. Det blev mer pelargoner, närmare bestämt 9 stycken, till både mig och Lina, och Silvernjurvinda att sätta bredvid pelargonerna, i lite högre krukor eller i ampel, eftersom det är en växt som är fin att hänga utanför krukkanter. 
Jag har köpt 8 stpelargoner där tidigare till mig, och 6 st till Lina. Dessutom har jag övervintrat 17 stycken, varav 15 har klarat sig. Har oxå tagit skott på de som jag planterat ut i krukor. Jag älskar pelargoner! De är vackra, tåliga, finns i mängder av modeller och färger, är billiga och kan lätt övervintras och tas skott på. En fantastisk blomma.

Nu är det matdags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0