Torsdag 20 januari 2011

ledsen för att det inte blev något inlägg igår, men varken hann eller orkade med det. Slutade kl. 17, och stannade till och handlade litegrann innan jag åkte hem. Väl hemma, tog jag en promenad med Bozetti i mörkret. Sen in och käkade, min favoritmat blev det. Ugnsbakad lax, kokt potatis och romsås. Så lite grönsaker till det. Mmmmm!

Idag slutade jag 16. och for snabbt hem, för jag skulle till ridhuset med Bosse. Lina stannade i stallet på vägen hem och red Fixan. Hästarna kom in med rasande fart här hemma, och jag fixade iordning Bosse på rekordtid (hade förberett mycket och packat alla grejor igår). Vid 17 kom det folk och hämtade Linas gamla säng, som vi sålt på Blocket. Det var bekantas bekant som köpte den, som är hästfolk, och hade lovat hjälpa mig med lastningen när de hämtade sängen. Så när sängen var inburen i deras transport, fixade jag klart det sista med Bosse, och sen lastade jag och A-L stängde om oss. Sen var det bara att åka! Bosse var lika duktig idag med både skritt och galopp. Skönt! Fixan däremot hade varit riktigt på tårna. Rädd för det mesta och skuttat runt när Lina satte press på henne. Men jag tror det beror på att hon vilade igår, och hade överskottsenergi. Hon hade dock  skärpt till sig mot slutet.

Har ätit hemgjord pizza ikväll med rosévin till. Det var supergott. Tillagat av min fantastiska man!

Imorgon är det sista jobbdagen på den här veckan. Härligt! Jag börjar 7, och det är inte lika härligt. Usch! Vet att jag är sååå trött när klockan ringer. Enda fördelen är att man slutar lite tidigare. Efter jobbet kommer hovslagaren också. det är 6 veckor sedan vi skodde Bosse, och det är max vad vi låter henne gå innan vi skor om henne.
Sen får väl Bosse och jag ta en promenad här hemme imorgon.

Helgen kommer att bjuda på full fart. Träning med Idrottslyftet på Ljungby Ridcenter, fest hos mamma som fyllde år igår, eventuellt Linköpingsresa, promenader och galoppträning med Bosse, motionera Fixan, alla vanliga helgmåsten, byte av köksgardiner och säkert en hel del annat oxå.

Just det, vi fick varsin laptop på jobbet i måndags, så dem ska vi starta upp i helgen oxå. En liten mediakurs för min älskling får det bli oxå. Han som påstår att han inte använder datorn...

Nej ni, nu får jag sluta. Hoppas på att kunna bjuda på lite bilder i helgen. Har en massa i kameran, som jag inte lagt in på datorn än, och så ska jag ta nya i helgen oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0