Onsdag 5 januari 2011

Idag blir det ett sent inlägg. Eller egentligen ett tidigt inlägg, för det har hunnit bli torsdag innan jag publicerar detta. =)

Jag har haft fullt upp hela dagen. Började med att baka nougatkakor (receptet kommer senare) för en kompis skulle komma. Kommer dock på att hon nog är nötallergiker, så då snor jag snabbt ihop en sats cholkadmuffins, ett recept som vi brukar baka med barnen på jobbet. Det är ett bra recept, ganska enkelt och så kan man experimentera lite med olika dekorationer på, som t.ex. strössel osv. Vi brukar ibland trycka i lite kola-eller chokladsås, precis när man tar dem från ugnen. Tyvärr hade jag inget sånt, så det fick bli en bit After eight på varje, innan gräddning, istället. Funkade jättebra det oxå.
Det blev mycket uppskattat!

Fick inget fikabesök, utan det blir på söndag istället. Då satte jag igång med att städa klädskåpet i hallen, tvätta jackor, sortera mössor, vantar m.m. Skönt när det var klart.

Sen ut på promenad med Bozetti, och efter promenaden blev det ryktning av både henne och Kalle. Sen lite mer pyssel i stallet efter det. Idag var det halt oxå. Dessutom så "milt" att det blev lite klampor. Speciellt under bakhovarna. Det innebar att broddaren ibland inte fick riktigt fäste, och då halkade prinsessan till ibland. Jag kände oxå under mina broddar att det klampade på. Blev liksom knölar när jag gått en bit, så jag fick stampa till för att det skulle lossna.

Väl inne igen var det dags att duscha och sedan förbereda för ikväll, för  har grannarna skulle komma över på lite mat.
Vi åt "Pestokyckling" och potatisgratäng, och en sallad. Självklart ett par glas rött till det! Kaffe och kaka efter maten, blev det oxå. En mycket trevlig kväll med god mat och dryck.

Så nu har jag fixat iordning lite, diskat lite glas och satt igång diskmaskinen. Hunnit surfa runt lite, och nu lite uppdatering här inne. Ska försöka lägga in lite bilder imorgon, och lite recept oxå.

Nu sovtime!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0