Måndag 31 januari 2011

Jobb idag, men med vetekudden i högsta hugg. Fick värma den och lägga mig en stund på lunchrasten. Inte helt återställd ännu i ryggen. Skittråkigt!
Har idag kunnat ha idrott i idrottssalen, efter att i flera veckor fått göra annat, pga renovering av omklädningsrummen. Så typiskt efter lektionen och eleverna skulle duscha, då kom det inget vatten i killarnas duschar. Hmm! Men då fick vi lösa det lite snabbt med att killarna fick duscha inne hos tjejerna, när de duschat klart och utrymt sitt omklädningsrum. Gissa om det blev årets happening, när killarna fick smita in dit, med endast varsin handduk omkring sig... De är för söta mina små elever.

Ikväll var det Jossanträning igen, och idag red Lina Fixan på kandaret. Det gick superbra! Det blev en del galoppjobb, med lite fokus på byten. Det är bara det att lilla Crucifix blir helladdad när man tränar byten. Hon är ju så ambitiös så hon vill ju göra allt på samma gång. Så det blev till att jobba på att hålla henne lugn och rida i lugnt tempo. Lina får verkligen träna sig att sitta stilla och slappna av, för att Fixan ska slappna av ordentligt oxå. Men det gick kanon. Roligt att det går framåt så mycket. Jossan troddde att hon kunde starta Msv i år på henne. Skoj!

I morgon ska jag försöka mig på en promenad med Bozetti, om ryggen tillåter. Men det hoppas jag verkligen. Annars kanske Lina får ta och sköta det. Men hon ska ju rida Fixan direkt efter jobbet. Men det är klart, hon kommer ju från jobbet mycket tidigare nu, eftersom hon inte har lika långt att åka. Hennes första dag på nya jobbet är imorgon, så det blir skönt för henne.

Här kommer bilder på 2 beställningskort jag gjorde förra året. Det var till två damer som gick i pension.
Älskar stämpeln med den gamla damen. Har även använt den till tändstickaskar jag dekorerat.
God natt!

 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0