Lördag 8 januari 2011

Igen, blir det ett så här sent inlägg så det redan är "ny dag". Men nu har jag en bra ursäkt - vi har haft gäster och det blev lite sent. Men en mycket trevlig kväll var det. Måste upprepas ganska snart, vilket jag oxå tror att det gör...

I morse (fast det var i går morse) var jag och Bosse på tidig promenad. Hade hört att det skulle bli regn framåt em, så jag tänkte det var bäst att passa på medan det var drägligt att vara ute. Var sååå skönt! Bosse och jag var helt överrens om det. Jag kollade henne extra noga  idag, efter gårdagens galoppövning. Kändes inget konstigt, men som sagt, så valde vi att bara promenera henne idag. I morgon (eller rättare sagt idag) blir det galopp igen. Tänker att det är bra att successivt öka på belastningen. Så det får nog bli galopp varannan dag i ca en vecka och sedan varje dag. Vi får utvärdera efter varje dag...

Efter promenad och mockning stack jag till Mjölby en sväng för att handla lite. Stallmagasinet och systembolaget besökte jag bl.a.

Sen blev det att jula av lite. Granen får jag slänga ut i morgon. det hann jag inte med.
Därefter var det lite förberedelser inför kvällen, och sedan dusch m.m.

Lina stack tidigt till Sjöhagen och red Fixan, som var jättefin idag oxå. Sen hade hon en fotografering. Det var min mamma, som bett henne komma och fotografera på min mormors boende i Skänninge. Min systers son och hans sambo fick ju en son för några månader sedan och de ville att Lina skulle fota 5 generationer av vår släkt. Det blev flera fina bilder, kan jag säga. Jättekul!

Sen har vi ju haft gäster här ikväll. Anna, Jonas och Cicci har varit här. Sååå kul! Tack för en trevlig kväll med mycket prat och skratt.

Nu ska jag sooooova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0