Bröllopsdag

Har varit dålig på att uppdatera sista veckan. Får väl skylla på semestern....
Idag firar mannen och jag 22-årig bröllopsdag. Det ska vi fira med besök på Väderstad Centralkrog, grillbuffé.
Annars tar vi det lugnt idag. Det är varmt, men ändå behagligt ute, eftersom det inte är gassande solsken. Skönt för hästarna oxå, eftersom det inte blir så mycket ohyra ute. Vi har hästarna ute på nätterna nu, och tar in dem några timmar mitt på dagen, när det är som varmast och mest med insekter.

Igår var jag hos lillasyster och solade och badade. Det straffade sig att ligga och steka. Har bränt mig totalt på hela framsidan. Är verkligen knallröd! Usch! Att man inte lär sig...

På förmiddagen igår åkte vi med Bozetti och seminerade henne, igen. Vi sprutade henne i torsdags förra veckan, och igår var det läge för semin. Ska dit imorgon igen och seminera. Nu MÅSTE det ta sig! När vi åkte igår, lyckades vi tappa takluckan på transporten någonstans på vägen dit eller hem. Så typiskt! Vi åkte och kollade på vägen om vi kunde hitta den, men inte. Så i morse åkte Per in till ett företag i Linköping som har reservdelar, men självklart inte en sådan lucka. Så nu letar vi på annat håll. Har fått sätta dit plast för att det inte ska regna in under tiden. Gaaahhh, vad trött man blir!

I onsdags var vi, traditionsenligt, en sväng på Skänninge marknad. Det blev lite inköp, som vanligt. En blå och vitprickig vaxduk till altanbordet, och likadan, men röd och vit till jobbet. Mintfudge, som var helt underbart god. Självklart lite pysselgrejor oxå. Två stansar, schabloner, cirkelskärare och lite papper. Jag handlade detta av en thailändsk kvinna som stod och demonstrerade hur man kunde använda stansarna. Hon var helt otrolig att göra fina kort med dem. Så på kvällen var jag tvungen att prova. jättekul, men det kräver lite träning innan man blir så duktig. Om du klickar här, kan du se lite proffsig demonstration.

Nej, nu ska jag fortsätta jobba lite, håller på att möbklera om lite i Linas gamla rum och mitt "pysselrum".

Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0