Färg, färg, färg

SEMESTER! I fredags jobbade jag sista dagen, och sedan var det semester. Så skönt! I söndags åkte vi till Ullared, jag, Lina, Petra och jesper. Vi åkte med Petras husbil, och campade och så shoppade vi på maåndagen. Hittade massor av fynd!
I tsdags var vi uppe redan 5.30 och mockade ut boxarna och sedan skurade hela stallet. På kvällen fick jag ta in hästarna en stund för det åskade jättemycket. Släppte dem senare på kvällen, så de fick gå ute på natten. Igår satte Lina och jag igång med att måla stallet invändigt. Vi hann med hela stallet, så nu är det bara gallren och fönstren kvar.
Idag håller vi på att rödfärga nya brädor vi köpt, för vi ska byta ut en massa plank på stallets gavlar. Så nu är det rödfärg som gäller. Mellan varven när plankorna torkar, passar vi på att ta bort galler och fönster i stallet, för att kunna tvätta och måla. Måste åka iväg och köpa mer färg sedan.
Imorgon får vi hem en skylift som vi hyr, för att kunna byta brädorna och måla vindskivorna på gavlarna. Vi ska bygga två nya portar till logen oxå. Våra underbara grannar ska hjälpa oss i helgen med allt.
Nej, nu måste vi ut och jobba igen. Fikarasten är slut! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0