Nytt år

God fortsättning alla ni där ute!
Gårdagens nyårsfest blev mycket lyckad, som vanligt får man väl tillägga.
Vi åt först kräftsoppa, som var en favorit i repris från förra årets nyårsfest. Därefter blev det en fantastisk god älggryta (som Jonas gjort) och potatisgratäng och sallad till. Till dessert blev det vanilj- och vanötsglass med varm hallonsås och färsk frukt till. Mmmmm! Allt var jättegott!
Paketspelet var jättekul, och jag tror alla var väldigt nöjda med sina "klappar". Jag lyckades "spela" till mig 5 eller 6 grejor tror jag. Vi spelade även vårt nya sällskapsspel, "Besserwisser". Ett riktigt roligt frågespel, där man kan även kan vara lite taktisk oxå. Kul! Ja, alla var överens om att kvällen var mycket trevligt och gott. Champagne och skålning vid tolvslaget förstås!

Idag har jag faktiskt slängt ut en av våra stora mattor i snön och piskat på båda sidor. Sen blev det dammsugning av matta, hela undervåningen, och golvskurning i stora rummet innan jag lade på mattan igen. Känner mig väldigt nöjd med mig själv. Har jag bara två stora mattor till att göra samma sak med....

Framåt kvällen åkte vi till Ljungby (i kylan) och red. Bozetti var duktig. Idag fick vi sällskap först av Cattis och Ebba, sen när vi var precis färdiga, kom Sundelius x 3, Carro och hennes dotter in i ridhuset. Det tyckte Bosse var spännande. Det var mer drag i henne redan från början idag. Hon börjar väl få upp flåset nu igen och sen var det ju så kallt , så det bidrog väl också till att hon var mer taggad idag. Men hon var fin! Hennes sår hon fick igår har läkt jättebra. Förmodligen är det ett skärsår från skaren, för det är skuret underifrån. Skönt att det är kallt och rent ute, så det inte blir något i det.
Tyvärr har vi fått inhalera Cindy en gång ikväll, för hon hostade lite igår och idag var det lite mer. Inte mycket, men man hör att hon är lite ansträngd, så en gång har hon fått andas i sin inhalator. Men hon gör det så duktigt!

Mamma och Roger har varit i Stockholm hos Peder idag. Det är små framsteg hela tiden, och det känns bra. Vi fortsätter hålla alla tummar och hoppas på det bästa....

Ikväll har det blivit en slökväll framför tv:n. Sett "På spåret" (gillar det skarpt) och första delen av Läckbergs "Olycksfåglarna". Har läst boken och tycker den var kanon! Måste se den andra delen i morgon.

Nej nu ska jag surfa runt lite! Ha det gott därute, och var rädda om varandra!


Kommentarer
Postat av: Anonym

GOTT NYTT ÅR!!! Har spelat besserwisser under nyår oxå. Mycket kul spel. Hoppas att allt är bra med er. Jag går med ett mycket ömmande operation sår. Iiiih. Men jag vägrar och dö..... Hade jobbat ändå ;) Kicki H

2010-01-02 @ 13:47:32
Postat av: Betty

Din stackare! Hoppas det inte gör alltför ont, för då får du väl sjukskriva dig......=)

Vi fortsätter njuta av ledigheten ett tag till!

Kram

2010-01-03 @ 21:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0