Mycket nu

Nu är det 2 veckor sedan jag var här och uppdaterade. Det har varit mycket just nu. Peders tillstånd har pendlat upp och ner, med flera operationer och annat strul, så det känns nästan som man är tillbaka på ruta 1.

Bozetti har börjat stöka när man rider henne, så vi undrar vad det kan bero på. Det började med att hon är laddad och framåt, men det är ju inget problem. Så började hon testa Lina (trodde vi), genom att skjuta ut vänsterbogen och larva sig när de skulle svänga höger. När Lina ramade in jättenoga skuttar hon upp och ner med frambenen och slår med huvudet. Sen har det varit upp och ner med det beteendet. Så skulle Jossan rida i torsdags. Då var hon tydligen skittråkig (jag var inte där) och stökade och strulade. Reste sig och bockade, precis som hon gjorde med Lina i somras när hon åkte av så pass.
Så nu har jag en tid på tisdag kväll, på kliniken för att kolla henne i munnen. Hon har 2 lösa tänder, men de sitter fram i munnen så de kan inte göra att hon är så stökig, men det brukar ju hända en del i munnen när de fäller tänder. Så nu hoppas man nästan att det är något, som man kan fixa till. Hon är läskig att rida när hon håller på så där. Dels är hon ju stor och med mycket gång, så det blir liksom mycket av allt.

Igår kväll var vi hos Malin och Pierre en sväng och käkade. Gott och mycket trevligt!
Idag kom Petra och Alma över en sväng och fikade. Petra har broderat en keps åt mig, med Väderstad Hästsportklubbs logga på. Jättefin!

På onsdagmorgon åker jag till Stockholm, och stannar till fredagkväll. Ska upp och hälsa på Peder, och vara hos Ana och Angelina. Hoppas jag kan hjälpa till med en massa, för att underlätta för Ana. Hon är en riktig kämpe, som orkar gå igenom detta.

Nu ska jag städa av lite på övervåningen. Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0