Ledig=röjning

Nästan hela gårdagen ägnade jag åt diverse röjning och städning. Tog ett krafttag i vår groventré/tvättstuga, där allt har en förmåga att samlas. Rengjorde och putsade alla skor och stövlar först, även de som var på skohyllan i hallen.
Sen rensade jag på hyllor och i skåpet bland rengöringsmedel, trasor m.m. Dammsög, skurade golv och väggarna. Så fint! Är riktigt nöjd med mig själv.

Idag har vi satt upp en liten hylla över tvättmaskinen, och det blev riktigt bra.
Sen röjde jag ur min garderob, där massor av kläder legat och krympt...:) Nej, men det är ju så att man sparar sådant som är lite halvslitet, för det kan ju vara bra att ha i stallet. Men inte använder man det inte. Så nu åkte det väck. Plus en massa andra tröjor som jag inte använt de senaste åren. Skönt!

På eftermiddagen åkte vi till Ljungby med Bozetti. Det går inte att rida här ute, för det är rena isgatan under snön. Man tar sig ingenstans. Trots att man broddar, så är man livrädd när man tar ut hästen på vägen, bara för att lasta. Så det får bli ridning inomhus nu ett tag. Får variera sig lite där istället. Lite bommar och hoppning ibland.
Idag var det träning på halter och mycket övergångar. Sen blev lite öppnor oxå. Det gjorde hon jätteduktigt. Fortfarande är det lite svårt med halter. Men idag gjorde hon halt med bra stöd på bettet och alla benen rätt så bra under sig. Inte gick hon bakåt heller. Hon har haft en tendens att stanna och sedan ta ett steg åt sidan/bakåt. Ibland bara med ett ben lite sådär halvlojt. Men det var klart bättre idag. Stadig i formen oxå. Märks verkligen att hon börjar komma igång igen. Lite mer taggad och med bra bjudning på bettet. Härligt att se!

Ikväll har vi ätit "Kickis" sallad. Det är lite blandade grönsaker av vad man har hemma, matvete, hel cous cous eller dylikt, fetaost och/eller mozzarella, sen strör man på knaperstekt bacon i små bitar och rostade solrosfrön och pumpakärnor. Jag bara älskar den salladen! Till det åt vi bröd och drack ett gott vitt vin. Mmmmm!

Imorgon kommer Cissi hit på fm, för vi ska göra klart bokslutet för klubben. På kvällen ska vi till Mjölby med Bosse, för då ska Jossan rida henne.
Nej nu ska jag umgås med mannen lite.
Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du vet att du inte får ha tröjorna med hål i på jobbet. Skönt att du släng dem;.)

2010-01-04 @ 11:30:11
Postat av: Betty

Faktiskt HAR jag slängt dem nu:(

2010-01-04 @ 23:32:59
Postat av: Anonym

Duktig du är. Det blev en jätte fin logga till klubben.

2010-01-05 @ 13:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0