Kallt

Fy fasen, vad det är kallt. Igår hade vi -21 grader som kallast. Det höll sig runt -17, nästan hela dagen. Usch! Det är FÖR kallt. Jag har aldrig varit någon vän av snö och kyla. Det är bara besvär med eländet.

Årets första SEMLA blev det igår. Självklart från Kondis i Väderstad. Mums! Det är ju bara SÅ gott. Jag som inte tycker om grädde egentligen. Det är bara på semlor som det funkar.
På kvällen kom Anna och Jonas hit på lite ost och kex, ja och vin till oxå såklart. Mycket trevligt!

Imorse åkte vi ner till Mjölby med Bozetti igen. Hade bestämt med Jossan klockan 10, så hon skulle fortsätta lite med galopparbetet. Idag red hon lite mer sidvärts innan hon började med galoppen. Tror det var nyttigt! Det är vänstersidan som man måste ha full koll på verkligen, om hon ska fatta höger galopp. Det var mycket bättre idag. Jossan tyckte det var skillnad på både fattningarna och bjudningen i högergaloppen idag mot i förrgår. Skönt!
Efter ridningen fick hon på sig sitt fleecetäcke med hals, och vi gick jättelänge med henne, så hon fick svettas klart och bli helt torr innan vi "packade in" henne i transporttäcken och körde hem. Lite hö i transporten oxå, så hon höll värmen uppe. Brrr, tyckte vi, Lina och jag. För min del blev det en varm dusch, när jag kom hem. Kaffe oxå, såklart!

Om en stund är det dags att åka på styrelsemöte, så nu ska jag plocka ihop lite grejor som ska med.
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0