Golfpremiär och annat

Ja, det blev faktiskt en runda på golfbanan igår. Vid lunch när solen började titta fram, blev jag så sugen, så Petra och jag bestämde att vi skulle ses på Östad kl. 13. Vi stod på ranchen och slog lite först och sedan gick vi ut på banan. 11 hål var öppna, så det bestämde vi att vi skulle gå. Efter drygt 2 timmar, hade vi avverkat de 11 hålen. Det var jättekul och skönt, men det gick sådär. Lite ringrostig är man ju. Jag tyckte jag hade mestadels bra bollträff, men puttade alldeles för dåligt. Ångrar inte att vi tog en runda, för det var kalasväder under tiden vi gick.

Imorse släppte jag ut hästarna strax efter kl. 6 , för jag får ta in dem vid 10, för hovslagaren ska komma. Jag passade på att mocka och göra klart stallet direkt, och sen har jag plockat fram tunnare täcken som hästarna ska ha på sig. Det är så varmt nu, så tjocka täckena får åka av.
När jag var klar i stallet satte jag igång att ta ner köksgardinerna. Nu har jag putsat av köksfönstren (bara på insidan), strukit nya gardiner och satt upp. Nya är de inte, men nya för säsongen i alla fall. Känner mig duktig, så nu avnjuter jag kaffet här framför datorn.

Ska åka ner en sväng till kondis, för mamma och mormor kommer hit och ska fika på förmiddagen. Sen vill nog hovis ha lite gott fika oxå.
Sen blir det att ta in hästarna och spola benen på dem. Vi tränar Bosse på att bli spolad. Hon har nämligen glömt under vintern, hur man ska sköta sig när man gör det. Skuttar runt och låtsas vara rädd för vattenstrålen. I förrgår började hon fatta, då skötte hon sig jättebra, även när vi spolade bakbenen. Men idag ska jag se om det funkar när jag är själv, och inte har någon annan som kan hålla i.

Nej nu måste jag susa vidare.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0