Equiterapeut m.m.

Det var kanon i helgen för vårt lag i Div III dressyrallsvenskan kom 2:a! Grattis tjejer! Alla tre red superbra. Carro var tvåa i sin framridningsklass LC:!, Lina 4:a i LC:2 och Jenny 9:a i samma klass, individuellt. Dessutom kom Lina 4:a i LB:1. Lysande! Så nu är det spännande inför andra omgången om 2 veckor.

Bozetti har verkligen funnit sig till rätta i Mjölby. Nu har Jossan ridit på henne både torsdag, lördag, söndag och igår. I söndags satt Lina upp oxå, och skrittade av henne efter att Jossan ridit. Lina tyckte hon kändes lugn och fin. Inte alls den där olustiga känslan som infunnit sig innan. Igår var Lina i Ullared, så då var jag nere på ridskolan före halv sju på morgonen och gjorde iordning Bosse åt Jossan, som skulle rida henne 7.10 för att hinna. Jag började ju jobba hal åtta, så det var bara att åka till jobbet, så fort Jossan kommit upp på hästen.
Jag hade ju bokat in equiterapeuten tills idag och det var bra. Jossan, och även Lina, har när de ridit henne, haft känslan av att hon varit stel åt höger. Inte att det suttit i munnen, utan mer i halsen och sidan. Det stämde bra med vad Therese tyckte idag. Nacken höger sida och halsen ner mot bogen var hon spänd i. Hon har ju gått med huvudet lite ställt åt vänster för att komma undan att det gör ont i munnen. Sen fanns det lite i höger framknä och vänster bakknä som hon tyckte vi skulle linimenta. Lite spänning ovanför höftknölarna båda sidor, som vi oxå kunde massera med lite liniment. Hon sa att hon kändes som en mycket rörlig häst, tyckte att hon var jättefin och det hon hittade inte var några stora grejor men det var bra att man kollar av  innan det blir stort. Speciellt på en ung häst som rör sig med stora rörelser var det viktigt att man är noga. Sen fick hon akupunktur och redan efter det, kändes hon mjukare. Bosse var lite irriterad först när hon skulle sätta nålarna, men sen stod hon och gäspade. Efter kissade hon jättemycket och var lite trött. Men när vi kom ner ikväll var hon pigg och jag tyckte hon kändes avspänd i halsen och nacken när jag ryktade.
Imorgon ska hon vila, och på torsdag ska det bli spännande att se hur hon är att rida.

Nej, nu ska jag gå och lägga mig, för jag har varit uppe supertidigt varje morgon sista veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0