Bosse Bus

Idag var det tidigt ner till Mjölby, för att vara med när Bosse skulle ut i hagen. Hon var lite på hugget när jag ledde ut henne, och när hon kom ut i hagen blev det lite race runt. Men hon lugnade sig snart och betade av gräset som är i hagen. Sen blev det nytt race när det kom en häst till i hagen bredvid. En häst som tyckte att Bosse var jättekul och springa bredvid. Men det blev snart lugnt och sen var det lugnt och stilla resten av dagen. När vi kom ner och tog in henne, var hon lugn och sansad oxå. Hon blev lite upphetsad när ridskolehästarna kom intravandes i gången, från hagen alldeles bredvid hennes box. Men det får man bli första dagen på ett nytt ställe. Att ha henne i gången eller boxen och pyssla med henne, är precis som att göra det här hemma. Så det känns jättebra! Imorgon ska Lina dit tidigt på morgonen, för då ska hon och Jossan fixa lite med Bosse och Jossans hästar.

Ikväll har vi haft styrelsemöte här hemma, och några av klubbens ungdomar har haft möte oxå. De har planerat för en ridsportgala som vi ska ha i vår klubb senare i år. Låter jättekul och spännande!

För min egen del blir det jobb igen imorgon. Känns sådär, fast jag vet att det blir kul, bara man kommit dit. Man vänjer sig lätt vid att vara ledig.

Nu ringde mamma precis, och det var ett otroligt roligt samtal. Min lillebror hade pratat i kväll. Han hade sagt telefon och sedan något mer. Vad han menade vet jag inte, men bara det att han har fått fram ljud, som faktiskt är ett riktigt ord, är fantastiskt. Åh, jag skulle vilja åka upp NU igen till honom! En riktig kämpe är han!

Nej, nu ska jag lägga mig, för jag är trött. Det har varit en intensiv helg, eller rättare sagt en intensiv vecka, trots att jag varit ledig från jobbet.

Godnatt på er därute! Krama om varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0