Lördag

Klockan 9.00 slog vi ut från första tee i morse. Det var jag, Petra, Roger och Alma, som hade bestämt att vi skulle gå 18 hål idag. Per gick ut redan 8.30, med Bosse (inte vår häst, alltså).
Trots att det blåste rejält, så var det riktigt skönt att komma ut och gå en sväng. Även att jag inte fick jättemycket poäng, är jag nöjd med rundan. Hade 7 på första nio, och 14 på sista nio. Tyckte jag fick bra bollträffar idag. Utom på utslagen till de första 9. Sen bestämde jag mig för att slå ut med järnklubba istället för min hybrid, som jag inte kommit överrens med de sista gångerna jag spelat. Det gick mycket bättre. Kändes som jag kunde "styra" slagen bättre då. Så nu får det väl bli så ett tag, att jag struntar i hybriden.
Sen åkte jag till Mjölby och hämtade Lina som varit i Linköping i natt. När vi kom hem, tog vi in hästarna och Lina red en sväng på Bozetti, som var riktigt på hugget idag. Men det gick bra.
Ikväll har jag packat lite kläder som jag sålt på Tradera och ska förhoppningsvis skicka iväg så snart som folk har betalat in pengarna. Bra att bli av med lite, det tar ju en massa plats.
Tänkte först spela lite golf imorgon oxå, men tror inte det blir tid till det. Först ska jag ha lite träning bl.a med deltagarna i vårt dressyrlag. Sen har jag 2 tjockpälsade ponnier i stallet, som behöver klippas, så det ska jag försöka hinna imorgon.
Så ska vi nog ner till mjölby med Bosse oxå. Hon behöver gå lite rejält, och idag blev det inte så jättemycket, då det blåste nästan storm här hemma. kan vara skönt att komma in då. Kanske trava lite cavaletti oxå. Får se....
Ja, sen är det snart måndag och arbete igen. Men det är en dag imorgon först.
Ha det bra, tills vi hörs igen. Först ett litet inspirationstips till er som gillar att pyssla: klicka här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0