Spännande

Nu börjar det hända grejor, vill jag lova. Känner mig upprymd av att olika saker har avslutats och nya har påbörjats. Om drygt en vecka tror jag det känns fantastiskt. Kan inte säga mer just nu, men du som håller på med hästar, och vill umgås med likasinnade, som sätter hästens välbefinnande i centrum, är välkommen att höra av dig för mer information.
I kväll har vi varit i Mjölby med Bosse och hon har gått fantastiskt bra. Lina red henne så fint. Känns jätteskönt att Lina fått tillbaka lite av sitt självförtroende, som hon tappade när Bozetti busade som mest. Vi har nämligen tillsammans med Josefine, som för övrigt är en fantastisk ridinstruktör, och pedagog, bestämt att det får ta den tid som behövs för att Lina ska känna sig "säker" på hästen igen. Så i dag kändes det extra bra när det funkade så bra igen, när Lina red själv från början. Hon vågade rida på ordentligt framåt och  "Prinsessan" var så fin. Härligt!!

I morgon är det Mjölby igen och Jossan ska rida lite oxå, och sen får väl Lina sitta upp en liten stund med. Det är verkligen jättebra att ha en instruktör som kan rida hästen.

På tal om hästar och ridning, kan jag bara meddela att jag själv, har träningsvärk i hela kroppen efter måndagens lektion. Den lektion, som jag överlåtit till Lina att rida. Sen meddelade Josefine, att det var ok att vi red båda två. Vilket fick till följd att fru Wahlborg har en grym träningsvärk. I HELA kroppen! Till och med på jobbet, när jag vred lite på överkroppen, för att ta mer färg på på penseln vid ansiktsmålningen, kändes det i ryggfilén.... Hua mig!

Nej nu ska jag hoppa i säng och försöka sova lite. Morgondagen bjuder som vanligt på tre klasser i idrott, och en eftermiddag på fritids. Fullt ös!
Kram på er där ute!
/Betty


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0