Clinic

Nu var det ett tag sedan sist.
Måste börja med att berätta att Lina ska vara med på en hoppclinic med Bosse på torsdag kväll. Självklart hade hon trampat av sig en sko i lördags när vi tog in dem. Vi provade rida på grässträngen i mitten av vägen, men hon var lite irriterad, så det blev inte så mycket till ridning. Så i går åkte vi till ridhuset, och då var det bättre, när det var mjukt underlag. Hon var superfin, och Lina travade bommar och travhoppade ett litet hinder. Gick kanon.
Idag fick jag fatt på Stefan, som varit på malta, så imorgon kommer han och slår på en sko. Sen åker vi ner till ridhuset, för jag tror att det är ledigt i stora då. Hoppas det. Vore bra om vi kunde vara där och rida en gång innan clinicen.
Det är Elli som håller i clinicen, så det ska bli jättekul. Det kommer vara hästar på olika utbildningsnivå, så Bosse är den mest orutinerade om jag förstått saken rätt. Josefine har ju hoppat henne ett par gånger efter vilan och det har ju gått jättebra. Lina kände ju lite på det igår, och hon tyckte det kändes mycket bra, och med tanke på att det var första gången hon hoppade med henne sen vi satte igång henne igen, var vi mycket nöjda. De har ju inte hunnit hoppa så mycket innan vilan heller. Ska bli så spännande på torsdag. Lina tyckte det var jätteroligt att Elli frågade henne.

Nåja, denna vecka är det fullt upp. Idag var vi på teori på MHC, programridningsvideo från LB upp till St. Georg, med kända ryttare som red, och Elisabeth Lundholm kommenterade. Imorgon ridning, och 70-års uppvaktning. Onsdag ut med jobbet, torsdag clinic, fredag-"stafett-party" med mina underbara kamrater, lördag släkten hit på mat för att fira Per. Söndag ska jag TA DET LUGNT!
det är ju så, att förutom allt detta, har man ju allt "vanligt" att fixa med oxå.

En jättekul grej som hänt oxå, är att vår nya förening är bildad. Så kul med så bra respons från så många. Ska berätta mer vid annat tillfälle. Nu ska jag sova - utan att börja läsa någon bok som jag "måste" läsa ut. Gjorde samma sak igår igen.....
Ha det gott!
/Betty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0