Tisdag 12 maj 2009

Vaknade idag med en vänsterfot, som värkte så in i norden. Var ju på vandring med jobbet igår, och det gillades inte av foten. Skit! Känns verkligen som det är något allvarligt. Ringde till Futurarehab och pratade med dem, och fick beskedet att höra av mig imorgon när jag pratat med min chef, om vilka papper som behöver fyllas i m.m., för att jag ska få komma dit, och jobbet står för ersättning. Hoppas jag kan få en tid snabbt, och bra hjälp. Idag har jag mest linkat fram.
Idag är det Fritidshemmens dag i hela landet. Vi firade den tillsammans med Egeby och Lundby fritids nere i Hembygdsgården. På vårt fritids hade vi tema cirkus. kicki och jag hade sytt varsitt par clownbyxor, fixat peruker m.m. Vi målade både oss och de barn som ville. Och det var många som ville! Det var jättekul. Lovar att det ska komma upp bilder här., på mig och Kicki.
Barnen var så duktiga, både med att sjunga och uppträda. Från oss på Ugglan (min avdelning heter så) fanns det både ballerinor, akrobater, trollkarlar (eller rättade sagt kvinnliga trollflickor) , clowner och en komiker som hette Bertil. Mycket lyckad dag, då tom vädret bestämde sig för att vara på vår sida.

Ikväll har jag lagt upp våra dressyrtävlingar, som vi har första helgen i augusti, i Tävlingsdatabasen på Ridsportförbundets sida. Känns bra att kunna öppna den så tidigt för anmälningar.

Per har spelat första deltävlingen av golfklubbens KM, ikväll. han vann, och har gått vidare. Vi firade med pasta och köttfärssås. Innan maten ett glas whiskey till honom och ett glas rosé till mig.

Imorgon åker vi nog till Mjölby med Bosse, efter Linas balträning.

Nu ska jag gå och lägga mig. Kurera foten med lite Ipren eller något.
Sov gott på er!
/Betty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0