Söndag 17 maj 2009

Idag kan man lugnt säga att jag var uppe med tuppen. Tror nästan att jag var uppe före tuppen. Klockan ringde 04.00. Då gick jag ut till stallet, gav dem lite käk, och Cindy fick sin medicin och  sedan fick de gå ut. Så dags är det bra luft för Cindy. Sen sov jag en stund till....
Lina och jag åkte in till det jouröppna apoteket i Motala, direkt när de öppnade, för att hämta ut Ventipulmin till Cindy. Det är det sista vi försöker med nu. Hon svarar mycket dåligt på kortisonet hon får. Då är det ändå högre dos än vad hon fått någon gång. Så nu håller vi tummarna för att det nya ska dämpa besvären mer. Som det ser ut just nu är det inget vidare.
Nu står hästarna i stallet, och så släpper vi ut dem senare ikväll igen.

Bosse har fått en liten ridtur ute idag. Det tyckte hon var kul. Igår var det frukostridning i Mjölby, och det var JÄTTEKUL, tyckte hon. Hon och nio ekipage till i ridhuset samtidigt. Gissa om hon var sprallig. I första galoppen var det bara bus först. Men efter en stund, lugnade hon ner sig, och då gick hon så fint. Det var verkligen bra träning för henne. Tur att det är ett så stort ridhus.
Nästa helg är det frukostridning igen, men då är det inte så många som är med, har vi fått veta. Då är det bomövningar, och markarbete som gäller. Det är verkligen ett kul initiativ, man rider först, och sedan käkar man frukost och diskuterar lite olika saker tillsammans. Mycket trevligt! Tack Jossan och Elli!!!

Annars har veckan som gått, mest handlat om oro för Cindy, och upplägg för hur hästarna ska vara ute, för att underlätta för Cindy, så mycket som möjligt.

Resten av dagen idag, kommer jag nog tillbringa i köket. Tänker nämligen börja baka osv  till studenten. Måste provlaga lite nya saker innan. Plus kolla av vad man  kan göra i förväg. Allt som kan förberedas innan, är guld värt. Har ju först ett födelsedagskalas att klara av. Lina fyller ju nästa söndag, så vi ska fira henne på lördag, och sen ska vi på dop i Stockholm på söndagen. Så nästa helg är fullspikad. Helgen efter det är det bal för Lina, och sen rullar det bara på.
Blir mycket att fixa med, men det är kul när det händer grejor.

Nu börjar förresten vår hemsida ta form, så kika gärna in där: http://www.wahlborg.dinstudio.se/



Nu får jag inte sitta här mer och lata mig :)
Ha en fortsatt bra söndag!
/Betty


Kommentarer
Postat av: sanna

Jo, det var det jag också tyckte verkade lite konstigt, först verkade det inte vara i sadelläge, men om man kollar riktigt noga när man känner så börjar det där sadeln ligger, så vi ska kolla lite nu hur vi ska göra, förmodligen blir det någon slags massör eller något, åt minstone till en början så får vi se sen.

Och linimenterat har jag gjort

2009-05-21 @ 00:14:32
URL: http://indeeed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0