Söndag 10 maj 2009

Sista dagen på helgen! Ruskigt vad fort helgerna går.
Gick upp skapligt imorse och gjorde årets första rabarberpaj. Sen kom Jonas strax före tio och började välta i hagen. Det blev riktigt jämnt och bra. Inte helt perfekt, som han själv sa, men vi blev jättenöjda. Anna kom efter en stund, så vi fikade när Jonas kört klart. Kaffe, paj och vaniljsås. Mums!
Lina och Per satte upp pinnar och eltråd, så det blev en inhägnad del i hagen, som man kan rida på. Känns bra, så inte hästarna trampar upp där, om det blir blött.
Sen blev det att åka iväg till Lindstrands, för att fira Sebban. Vi fick grillad lax, färskpotatis och romsås. Sååå gott! Efterrätt, någon god citronpaj med mascarpone i. Glass till det. Fantastiskt gott!
När vi kom hem, testade Lina att rida Bosse i hagen. Det funkade jättebra. Känns bra att ha en inhägnad att rida på här hemma, om hon skulle vara extra laddad.
Ikväll har jag sytt ett par clownbyxor. De är nästan helt färdiga. Ska bara stoppa i en rockring i midjan, och sen sy på hängslen. Kunde inte sy på dem ikväll, eftersom jag inte vet riktigt hur långa de ska vara innan jag har rockringen. Det får jag fixa till imorgon kväll. Hoppas även att min peruk jag beställt, kommer imorgon oxå. Näsa och keps kom i fredags. Hittade ett par bra skor uppe på magasinet, som passa bra till min utstyrsel oxå.

Imorgon är det studiedag, och vi ska iväg på något hemligt. Ska tydligen vandra ca 8 km, och sedan äta lunch där. Sen blir det några aktiviteter där oxå. Spännande!

Glada nyheter från Boden blev det idag oxå. Magnum och Sanna vann ju en klass i går,  och även idag knep de förstaplatsen, i en klass. Grattis på er!

Nej nu ska jag gå och lägga mig.

Sov gott allihopa!
Betty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0