Lördag 9 maj 2009

Upp tidigt idag, för vi skulle ner med Bozetti till Mjölby. Vi kunde vara i stora ridhuset, för det var jättelugnt, när vi kom ner vid halv nio-tiden. Perfekt! Bosse var jättefin, både på marken och när Jossan hoppade henne. Eftersom det var andra gången hon hoppade uppsuttet, var det bara små hinder. Två stycken på långsidan, fick hon prova idag. Efter att ha travat lite bommar, började dom hoppa på det ena hindret. Det var travhoppning och Bosse såg ut som hon inte gjort annat i sitt liv. När vi lade till det andra hindret en bit upp på långsidan, blev det extra kul, tyckte Bozetti. Då galopperade hon efter första och mot andra. Kalasbra! När hindren skulle tas från andra hållet, trodde man att hon åtminstone skulle titta till lite på dem, men icke. Hon bara skuttade över, lätt som en plätt. lita vingligt var det mellan hindren några gånger, men det får det vara när man hoppar för andra gången, och är 4 år.
På torsdag ska Lina rida henne för Jossan, och prova hoppa lite. Jätteskoj!

Jag åkte tillbaka till Mjölby senare, för att handla. Inte lika roligt, men ett måste. Sen har jag redigerat en animerad film, som jag och några elever på skolan, filmat. Ska bara lägga på ljud oxå, så är den klar. Få se om jag hinner det imorgon.
Har suttit länge vid datorn idag, och gjort en massa annat jobb oxå. Skrivit protokoll bl.a. Dessutom försökt få ordning på skrivaren, som verkar lagt av. bara blinkar rött, trots nya patroner. Vet inte vad det är som är tokigt. Svarar inte alls, och visar något lustigt felmeddelande, som jag inte förstår. Han (för det måste vara en han, eftersom han inte kan göra det han ska) har väl gått i pension. Nåja, får väl lämna in den någonstans. Hatar när grejorna inte funkar som de ska.

Förresten, fick meddelande om att Magnum och Sanna vann en LB i Piteå idag. På dryga 67%. Grattis!! Härligt Sanna att ni plockar lite rosetter. Alltid retar det väl någon................=) Blink, blink

Har käkat lax, bakade potatishalvor och örtsås ikväll. Mums! Bara älskar lax! Till det ett jättegott rosévin.

Nu ska jag umgås lite med familjen.
Ha det bra alla ni därute...
Kram Betty




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0