Lördag 30 maj 2009

P A N I K !!!!!!
Idag var det dags för Linas studentbal. Hon skulle vara hos frissan kl. 10.00. Hon var sååå fin när hon kom därifrån. Käkade lite lunch, och började göra sig iordning så smått. Joline som skulle köra henne och Albin skulle komma strax efter 13.00. Vid strax före halv ett tyckte jag att vi skulle börja ta på klänning m.m. Som tur var! För när jag hakat på "kroken" överst på blixtlåset, hann jag inte ens tänka tanken på att dra upp dragkedjan, innan det bara klatschade till. JÄVLAR, sa jag. Då gick det sönder! Den lilla öglan av metall som man krokar fast i,  på klänningen, gick sönder. Gissa om adrenalinet pumpade.
Letade och tänkte febrilt på en lösning. Efter mycket letande och darr på handen, lyckades jag sy fast en "ögla" från en av mina bh:ar. Gissa om det var svettigt. Men det blev bra. Stackars Joline som kom mitt i alltihop.
Sen var det bara sååå fint! Vi var i Vadstena hela eftermiddagen. Picknic med balparet i hamnparken m.m. Bilder kommer imorgon, förhoppningsvis. Nu ska jag ta det lugnt. Äta årets första sill och färskpotatis. Jordgubbar och vispgrädde till efterrätt.
Kram på er allihop!
/Betty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0