Söndagkväll

Jaha, så var denna helg över oxå. Jag har blivit så förkyld igen. Fattar inte. Svinont i halsen, och jättesnorig. Blääää!
Fredagens besök på krogen i Väderstad var jättetrevligt. Anna, Jonas, Kicki och Jan kom hit strax efter halv sju, och tog lite gott att dricka. Lina körde ner oss till Väderstad ca 20.00.Där var det full fart. God mat och trubadur som sjöng och spelade. Men det kändes att det var fedagkväll. Man var lite trött......
Igår försökte jag fixa till den animerade film jag gjort med några barn på jobbet. Allt var klart och jag har vid ett antal tillfällen försökt spara ner den som en film (sparats som projekt innan). Sent igår kväll, fick jag till slut ge upp. Någonting är det, som är fel. Trots support från Film i öst, kan jag inte få till det. Har försökt flera gånger på jobbet oxå. Jättetrist, eftersom vi skulle deltaga i en filmfestival med den. Usch, vad jag tycker det är tråkigt!
På dagen igår, åkte vi bort till Walltorp en sväng med Bosse. Det gick bra. Hon fattar galopp så bra nu. Hon gick bara ett litet kort pass, eftersom hon fäller så mycket, och har verkat lite matt vissa dagar.

På förmiddagen idag, var Per och jag ute och promenerade i 50 minuter. Det var ganska skönt ute. Blåste inte så mycket.
Sen strax efter lunch, red vi ut en liten sväng med Bozetti. Då var hon INTE matt. Jädrans så på hugget hon var. Man märkte direkt när Lina suttit upp att hon var alert. När vi sedan skulle trava, skuttade hon iväg, och körde med huvudet upp och ner. Som tur var höll jag i och sprang(!) bredvid. Men hon lugnade ner sig efter en stunds travande, och ett flertal avsaktningar och igångsättningar. Tur att det är barmark på största delen av vår väg. men ute på vallen var det fläckvis is, så där fick man verkligen försöka ta det så lugnt det bara var möjligt. Efter ridningen, åkte jag till Mjölby Ridklubb, för att skriva en dressyrklass. Det var en LA:4, för ridhäst. Det var bara 20 starter, så det var klart ca 17.15.

Ikväll har jag gjort ett par beställningskort, som jag visar vid senare tillfälle. Orkar inte tömma kameran nu.
Imorgon kväll är det styrelsemöte hos Cissi T, så då ska Bosse vila helt.

Nu ska jag gå och lägga mig. Kurera min förkylning lite. Ta lite nässpray och Ipren, så jag kan gå till jobbet imorgon. För du vet, Kicki, jag tänker inte vara hemma......:)
Sov gott
/Betty

Kommentarer
Postat av: Anonym

nu är det illa med min förkylning oxå...men jag vägrar att ge mig. Kicki H

2009-03-03 @ 19:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0